۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۳۰۸۰۹۷
28 آذرماه؛

افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به برگزاری افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: این مراسم در 28 آذرماه جاری برگزار می شود و تا پنجم دی ادامه دارد.
مدير کل اوقاف کرمانشاه

حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه اظهار داشت: میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم افتخاری بزرگ نصیب مردم استان کرمانشاه کرده است زیرا وجود چنین فضای ملکوتی در استان موجب تلطیف جو استان خواهد شد.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم راس ساعت هشت صبح مورخ 28 آذرماه جاری در سالن انتظار استان کرمانشاه برگزار می شود و مسؤولان برجسته استانی و کشوری در این مراسم حضور می یابند، این مسابقات تا پنجم دی ماه ادامه دارد.


وی افزود: استان کرمانشاه میزبان 600 نخبه قرآنی از سراسر کشور است که در رشته های مختلف به رقابت می پردازند.


حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: برگزاری چنین رویداد بزرگی در سطح استان نیازمند همکاری و همراهی مسؤولان استانی و کشوری بوده و تدارکات مورد نیاز خود را می طلبد، در این راستا تمهیدات فراوانی اندیشیده شده است تا جو استان متناسب با برگزاری مسابقات سراسری قرآن حال و هوای معطر گرفته و امکانات رفاهی و امنیتی شرکت کنندگان و میهمانان فراهم شده است.


وی خاطرنشان کرد: در ورودی شهر کرمانشاه از سمت بیستون و سنندج دروازه قرآنی نصب شده و بوستان مقابل تالار انتظار به برکت وجود قاریان مطرح و نمونه در استان به نام «بوستان مهاجران» نام گذاری شده است.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان داشت: حضور مستمر ائمه جماعات در مراسم بسیار اثرگذار بوده و در این زمینه برای نخستین بار کارگروهی به نام وحدت که ویژه ائمه جماعات استان است تشکیل شده تا یاری بخش مسؤولان استانی در جهت اجرای هرچه بهتر مسابقات قرآنی باشند.


حجت الاسلام حسینی اراکی حضور مستمر اصحاب رسانه و پوشش خبری مناسب این مسابقات را خواستار شد و گفت: پوشش کامل مسابقات موجب آگاهی همه از اخبار مسابقات شده و اطلاع رسانی دقیقی در اختیار مخاطبان قرار می دهد، صدا و سیمای استان و شبکه قرآن و همچنین رادیو قرآن نیز به پوشش اخبار این مسابقات می پردازند.


وی از حضور محمد ابراهیم قاری برجسته پاکستانی در مسابقات سراسری قرآن در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در حاشیه برگزاری مسابقات قرآنی، محافل انس با قرآن کریم در سراسر استان برگزار می شود و قاریان مطرح کشوری و بین المللی در این محافل حضور می یابند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: امید است میزبانی این دوره از مسابقات سبب ایجاد همدلی بیشتر در میان مسؤولان و مردم استان شده و به نحوی شایسته این مسابقات برگزار شده و برگی زرین بر افتخارات استان کرمانشاه بیفزاید./857/302/ب1

ارسال نظرات