۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۰۸۰۷۳
مدیر حوزه های علمیه:

هلال احمر جنبه اجتماعی دین را در جامعه به ظهور می‌‎رساند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر از فعالیت های انسان دوستانه هلا احمر گفت: هلال احمر با خدمات و فعالیت های خود بعد اجتماعی دین را در جامعه به ظهور می‌‎رساند.
سخنراني آيت الله حسيني بوشهري در آيين نکوداشت و تجليل از داوطلبان هلال احمر قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری، مدیرحوزه های علمیه کشور در همایش تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر استان قم، که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد با اشاره به 14 آذر ماه سالروز جمعیت هلال احمر گفت: در رابطه با فرهنگ اسلام باید شناخت بیشتری پیدا کنیم به ویژه اینکه اسلام تنها به بعد عبادی همانند نماز، روزه و حج اشاره ندارد.
 
امام جمعه قم اظهار داشت: دین مبین اسلام به بعد اجتماعی و عبادی در کناریکدیگر توجه دارد در این عرصه بعد اجتماعی اسلام شامل برادری و اخوت و تعاون می شود و هلال احمر با فعالیت های خود بعد اجتماعی دین را در جامعه به ظهور می‌رساند.
 
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: اسلام بر برادری و مساوات تاکید دارد در این خصوص جامعه انسانی نیازمند همیاری و کمک است و این وظیفه به تنهایی از عهده دولت ها ساخته نیست.
 
آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: همه مردم در همه طبقات جامعه باید دست به دست هم بدهند بی شک شرایط کار خیر نیز در جامعه فراهم است و باید همه از این امکانات لازم برای کمک به دیگران استفاده کنند و به مردم خدمت رسانی کنند.
 
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: هلال احمر ثابت کرده است که در شرایط سخت همیشه حضوری فعال در کنار مردم دارد ما در حادثه منا یکی از مجموعه های تلاش گر هلال احمر بود که خدمات صادقانه ای را ارائه می داد.
 
وی تصریح کرد: اسلام به ابعاد سیاسی و اخلاقی نیز توجه دارد همان گونه که ابعاد اجتماعی هم مورد تاکید است، نباید نسبت به انجام کار خیر در جامعه بی تفاوت بود و و آن را به تاخیر انداخت انقلاب اسلامی باب خیر را به روی انسان ها گشوده و هلال احمر فعالیت های زیادی در این باره انجام داده است.
 
آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: هلال احمر در سایه انقلاب خدمات ارزنده ای به همنوعان خود ارائه می کند داوطلبان باید قدر این فرصت ها را بدانند و آن را اجر بنهند.
 
وی عنوان کرد: من خوشحالم که در جمع داوطلبان تلاش گر هستم و خدا قوت به دست اندرکاران هلال احمر می گویم اعضای هلال احمر سفارش ائمه را در کمک به نیازمندان مد نظر قرار دهند و مطابق با نیازهای زمان حرکت کنند و بدانند که خدمت در هلال احمر عبادت است.
 
امام جمعه قم اظهار داشت: داوطلبان هلال احمر از فرصت خدمت به هم نوعان استفاده کنند تا توفیق خدمت به خلق خدا و امور خیر را به دست بیاورند.
 
وی گفت: ائمه اطهار (ع) روایات فراوانی در مورد انجام کار خیر و کمک به دیگران دارند در واقع کمک به هم نوع از شاخصه های اصلی در زندگی این بزرگواران است.
 
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: طبق سفارش قرآن کریم انسان نتیجه اعمال خود را در دنیا و اخرت می بیند از این رو از دنیا برای اخرت با اعمال خیر توشه برداریم و در انجام امور خیر از هم پیشی بگیریم./926/پ202/ج1
ارسال نظرات