۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۳۰۸۰۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی به دنبال توسعه متوازن مناسبت‌ها و تعظیم شعائر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه کارهای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی محدود به محرم نیست، گفت: این ستاد در طول سال به دنبال توسعه متوازن مناسبت‌های و تعظیم شعائر دینی و مذهبی است.
زندوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز چهارشنبه در پنجاه و دومین نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در بندرعباس گفت: این ستاد پس از ابلاغ مصوبه 603 از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع هرگونه آسیب و انحراف از مجالس عزاداری تشکیل شد.

 

وی با اشاره به وظیفه ستاد ساماندهی ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی افزود: فرصت‌های ارزشمندی در مناسبت‌های مذهبی وجود دارد که استفاده مناسب و بجا از این مجالس و محافل‌، می‌تواند اثر بخش‌تر و هم مفید‌تر باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه بیان‌داشت: این گونه مراسمات اگر بی‌برنامه و بدون آسیب‌شناسی برگزار و خودسرانه اقدام و هدایت نشود قطعا دچار افراط و تفریط می‌شود، که نه تنها اثر بخش نیست بلکه آثار مثبت خود را از دست می‌دهد.

 

وی با اشاره به فلسفه تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ابراز داشت: بروز آسیب‌ها و حرکات و برداشت‌های غلط عزاداری سبب شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرکز و استان‌ها ستادی با هدف برنامه‌ریزی، هدایت و ساماندهی فعالیت‌های هیئات مذهبی تشکیل دهد.

 

حجت الاسلام زندوی گفت: اعضای تشکیل دهنده این ستاد کسانی هستند که می توانند در آسیب زدایی از مراسمات عزاداری نقش بسزایی داشته باشند.

 

وی، اهتمام بیشتر به توسعه اندیشه‌ها و نظرات امام و رهبری در بیان مراسمات محرم و عزاداری سالار شهیدان را از مهم‌ترین وظیفه ستاد خواند و تصریح‌ کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری باید سر لوحه مراسمات عزاداری در ماه محرم قرار گیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی را یک قرارگاه مناسبتی دانست که به دنبال تعریف جامع از کار دینی، مبارزه و مواجهه فعالانه با افراط گری مذهبی و ارتقای معرفت دینی در جامعه هدف و هیئات مذهبی و مخاطبان خود که مداحان، ذاکران، ستایش گران، مسؤولان هیئات مذهبی، واعظان و مبلغات است.

 

حجت الاسلام زندوی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی با هدف جلوگیری و زدودن این آسیب‌ها ایجاد شده است ابراز داشت: سیاست‌گذاری در برگزاری مراسم‌ها و مناسبت‌های مذهبی و نیز نظارت جدی بر شکل و محتوای مباحث حوزه دین از جمله مراسم‌های محرم و عاشورا، مهم‌ترین رسالت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در استان است.

 

وی با بیان اینکه کارهای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی محدود به محرم نیست تاکید‌ کرد: این ستاد در طول سال به دنبال توسعه متوازن مناسبت‌های مذهبی اعم از ولادت‌ها، شهادت‌ها و سایر تعظیم شعائر دینی و مذهبی است./851/202/ب1

ارسال نظرات