۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۳۰۷۶۰۷
بادامچیان در اصفهان:

انتخابات در انحصار فرد یا گروه خاصی نیست

خبرگزاری رسا ـ بادامچیان گفت: حمایت از کاندیدای مورد نظر با توهین به دولت و دعوای سیاسی ممکن نیست، همه افراد و جناح ها باید بیاموزند در فضایی مؤدبانه و بر اساس قانون اصول منطقی سیاسی را رعایت و از افراد مورد نظر خود حمایت کنند.
دکتر اسدالله بادامچيان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اسدالله بادامچیان، قائم مقام دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، امروز در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا عنوان کرد: مردم توجه داشته باشند همه داوطلبان تصدی سمت نمایندگی در دوران انتخابات چقدر هزینه تبلیغات می کنند، حقوق نمایندگی کفاف تبلیغات گسترده را نمی دهد بنابراین افرادی که با دست و دل بازی برای کسب آرای مردم پول های کلانی خرج می کنند در واقع برای بهره برداری از مزرعه اسکناس بذر می پاشند.

 

وی تصریح کرد: در روند برگزاری انتخابات، مردم باید با هوشمندی انتخابی اصلح را انجام دهند چرا که همه چیز به رأی و نظر آنها بستگی دارد، مردم به نمایندگان انحصار طلبی که قصد بهره برداری از قدرت نمایندگی را دارند رأ ندهند، تحقق این مسئله مستلزم بصیرت و همچنین حضور حداکثری در انتخابات است.

 

استاد دانشگاه تصریح کرد: در اسلام رجال سیاسی باید بر اساس اسلام عمل کنند نه اینکه با تفکر سرمایه داری و جناح گرایی بر منافع مردم حکومت کنند، در جامعه اسلامی معیار و الگوی حکم رانی، حکومت حضرت علی (ع) است.

 

بادامچیان عنوان کرد: در اسلام برگزاری انتخابات یک تکلیف سیاسی است، در اسلام انتخابات با علم و اراده مردم و بر اساس خواسته اکثریت و توده مردم انجام می شود، در اسلام رجال سیاسی ائمه نور هستند که اقدامات شان قربة الی الله و برای رضای الهی انجام می شود.

 

وی گفت: در کشورهای غربی آنچه به عنوان آزادی شناخته می شود، آزادی مهار شده است، به این معنا که مردم و رجال سیاسی، تنها می توانند در چار چوب خاصی اقداماتی را انجام دهند و فراتر از آن تعدی به منافع قدرت های پشت پرده تلقی شده و با شدیدترین وجه سرکوب می شود.

 

این فعال سیاسی تصریح کرد: در آمریکا روند برگزاری انتخابات و نتیجه آن در اختیار مردان خاکستری پشت پرده و در انگلیس این روند در اختیار لُرد خزانه داری است، بررسی تاریخ سیاسی این کشورها نشان می دهد، حتی رؤسای جمهور و پادشاهان نیز، باید از سیاست هایی از پیش تعیین شده تبعیت کنند.

 

بادامچیان اظهار کرد: انتخابات در نظام های کمونیستی ابزاری برای استحکام مبانی دیکتاتوری می باشد و این در حالی است که انتخابات در جوامع غربی ابزار تأمین منافع  اقلیت حاکم بر مناسبات اجتماعی است، در غرب ظاهر سازی استراتژیک سیاسی جای خود را به انتخابات آزاد و مردمی داده است.

 

وی گفت: با توجه به اهمیتی که انتخابات در تمامی شؤون داخلی و خارجی کشورهای مختلف برجای می گذارد، نمی توان با این مسئله به سادگی برخورد کرد، برگزاری انتخابات سالمی که نتیجه آن رضای خدا و منافع مردم را تأمین کند، مستلزم هوشمندی و درایت رآی دهندگان، مجریان و مسؤولان است.

 

قائم مقام دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: کشور را تنها قانون اداره نمی کند، در کنار انتخابات، مصلت و ضرورت هم مؤثر است اما تشخصی مصلت و ضرورت نظام و مسائل کلان جامعه با ولی امر است ، البته تأمین مصلحت با مصلحت اندیشی فرق می کند، مصلحت اندیش به کشور و نظام آسیب می زند و با کوچکترین تهدید در مقابل دشمن تسلیم می شود.

 

بادامچیان تأکید کرد: حمایت از کاندیدای مورد نظر با توهین به دولت و دعوای سیاسی ممکن نیست، همه افراد و جناح ها باید بیاموزند در فضایی مؤدبانه و بر اساس قانون اصول منطقی سیاسی را رعایت و از افراد مورد نظر خود حمایت کنند.

 

وی اظهار کرد: کشور متعلق به همه است، یک جریان خاص نمی تواند مدعی شود تمام آنچه هست متعلق به اوست، آنچه مهم است تبعیت از قانون، التزام به شرع و همفکری برای حل مشکلات است.

 

وی گفت: در اسلام آزادی به اندازه ای ارزش دارد که در کربلا، آزادی در کنار دین داری قرار می گیرد و امام حسین (ع) از دشمنان خود می خواهد، اگر دین ندارند لا اقل آزاده باشند، این الگوی اسلامی در انقلاب وجود دارد و امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره به این اصول تأکید کرده اند./868/پ203/ج

ارسال نظرات