۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۰۵۸۲۲
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

نوع نگرش جامعه را نسبت به کار تغییر دهیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه کار تنها پشت میز نشینی نیست و باید نوع نگرش جامعه به ویژه فارغ التحصیلان را نسبت به کار تغییر داد، گفت: علم برای این است که کارها پخته تر انجام شود و برای فرار از طبعیت کار نیست.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس امروز در نشستی با رییس اتاق تعاون استان هرمزگان با تسلیت اربعین سالار شهیدان، گفت: از خداوند منان می خواهم به همه جامعه ما فرصت و توفیق فراگیری درس های مکتب عاشورا  و اربعین را بدهد.

 

وی فعالیت ها و ظرفیت های اتاق تعاون را خوب توصیف و عنوان کرد: خوشبختانه گزارش خوبی در خصوص فعالیت های اتاق تعاون داده شد و این فعالیت ها پاسخی است به خواسته های مردم استان که بارها در خطبه های نماز جمعه تاکید شده بود.

 

امام جمعه بندرعباس در ادامه به حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان تاکید و خاطرنشان کرد: مسؤولان مربوطه  باید از کشاورزان حمایت کنند تا محصولات کشاورزان به راحتی به بازار عرضه شود.

 

وی تصریح کرد: باید در زمینه تولیدات داخلی اقدامات بیشتری انجام دهیم تا با رونق تولید داخلی و توجه به دامداری و کشاورزی شاهد بهبود هر چه بهتر وضعیت کشاورزان و حمایت از این قشر باشیم.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه کیفیت را لازمه کار تولیدی دانست و یادآور شد: کیفیت کمک می کند تا تولیدات داخلی در بازار جهانی به خوبی معرفی شود و در حال حاضر بسیاری از تولیدات بخش کشاورزی ما در جهان مورد استقبال خوبی قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ کار نیز در جامعه امری ضروری است افزود: فرهنگ کار باید تقویت شود و کار باید به درستی و به معنای واقعی در جامعه معنا و ترویج داده شود و همگان باید در جهت اصلاح فرهنگ کار تلاش کنند که کار تنها به معنای پشت میز نشینی نیست.

 

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه باید نوع نگرش جامعه به ویژه فارغ التحصیلان را نسبت به کار تغییر داد خاطر نشان کرد: علم برای این است که کارها پخته تر انجام شود نه برای فرار از طبعیت کار.

 

رییس اتاق تعاون در این نشست، در گزارشی به  بخشی از فعالیت های اتاق تعاون پرداخت و بیان داشت: تاکنون 80 در صد حمل بار به کشورهای حاشیه خلیج فارس  از طریق تعاونی لنج داران و همچنین 90 درصد فعالیت های صید وصیادی از طریق تعاونی صیادان و صد درصد حمل و نقل دریایی مسافران استان از طریق تعاونی قایقداران  و 70 درصد تولید مرغ استان از سوی اتحادیه مرغ داران  انجام می گیرد.

 

عباس سالاری ادامه داد: اتاق تعاون استان هرمزگان با توجه به قوانین و مقرارت در این بخش می تواند در حوزه فعالیت های دانش بنیان نیز وارد شود و از  متقاضیان فارغ التحصیل دانشگاهی که درخواست ثبت شرکت های دانش بنیان را داشته باشند حمایت می کند و تسهیلات بلاعوض به عنوان سرمایه اولیه برای شروع فعالیت در اختیار آنها گذاشته می شود.

 

رییس اتاق تعاون استان هرمزگان با اشاره به ظرفیت های متعدد استان اشاره کرد و بیان داشت: هرمزگان پتانسیل جذب متقاضیان کار و ایجاد اشتغال را دارد اما باید این ظرفیت ها شناسایی و برای آن برنامه ریزی کرد./851/202/ب1

ارسال نظرات