۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۵۴۷۱
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان:

اذان زنده در مساجد کشور نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با تاکید بر اینکه در تمامی مساجد استان باید اذان حلقومی اجرا شود، گفت: الزامی است تا فرهنگ اذان حلقومی در کشور و به ویژه هرمزگان نهادینه شود.
اذان زنده در مساجد کشور نهادینه شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان،  حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان امروز یکشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز ابوموسی با بیان اینکه جامعه‌ای که نماز را ضایع کند جامعه دینی نیست، اظهار داشت: نماز، مهم‌ترین مظهر دین است و همیشه و در همه جا گلدسته‌های مسجد باید از ساختمان های دیگر بلندتر باشد چرا که محل ندای دین است.



وی در ادامه کشور جمهوری اسلامی ایران را نماد فرهنگ دینی خواند و افزود: در چنین کشوری باید به نماز بیش از پیش اهتمام ورزید.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، ترویج نماز در همه اماکن را هدف عمده ستاد اقامه نماز در کل کشور عنوان کرد و ابراز داشت: مکان‌های نمونه در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز، انتخاب و تجلیل می‌شوند.



وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید اذان حلقومی گفته شود تصریح کرد: برای جلوگیری از وارد کردن ایراد و اشکالاتی در خصوص نماز از سوی مکتب های نوظهور الزامی است تا فرهنگ اذان حلقومی در کشور نهادینه شود زیرا وهابیت معتقد است که اذان شیعه پلاستیکی است و اذان زنده ندارد.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد در ادامه بیان داشت: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اذان حلقومی در کشور و همچنین استان، فعالیت های صورت گرفته که امید است روز به روز گسترش یابد و در همه مساجد استان شاهد اذان حلقومی باشیم‌.

 

وی با تاکید بر اینکه وقت نماز تنها باید به نماز اختصاص یابد تصریح کرد: نباید وقت نماز را به هیچ کار دیگری اختصاص  داد زیرا ترویج نماز جماعت اول وقت در مسجد از سیره پیامبر خدا و ائمه اطهار است.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان، برگزاری نماز اول وقت در سازمان ها و ادارات را حائز اهمیت برشمرد و آنرا بهترین وسیله ارتباطی انسان با خداوند متعال خواند.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین راه‌های درمان آسیب اجتماعی نماز گریزی را حاکمیت فرهنگ نماز بر جامعه دانست و تصریح کرد: تلاش هماهنگ کلیه نهادهای فرهنگی اجتماعی و از همه مهم‌تر نهاد خانواده هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی به نهادینه شدن نماز می‌تواند کمک کنند./851/202/ب1

ارسال نظرات