۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۳۰۵۳۸۰

اخبار کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ برنامه «برکرانه نور» با موضوع درس تفسیر قرآن کریم مفسر حضرت آیت الله جوادی آملی و پخش برنامه «به رنگ خدا» درآستانه اربعین حسینی از جمله برنامه­های رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه «برکرانه نور» با موضوع درس تفسیر قرآن کریم مفسر حضرت آیت الله جوادی آملی و پخش برنامه «به رنگ خدا» درآستانه اربعین حسینی از جمله برنامه­های رادیو معارف است.

 

  

 

استدلال قرآنی آیت الله جوادی آملی در مورد مدیریت زنان

آیت الله جوادی آملی مفسر عالیقدر قرآن کریم در برنامه «برکرانه نور» رادیو معارف مدیریت زنان بر نهادها و مراکز زنانه را بهترین گزینه دانست.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی با استناد به آیات 48 تا 53 سوره مبارکه نمل فرمودند : برای اداره امور زنها چه کسی بهتر از خود زن ها.یعنی اگر حوزه علمیه‌ و مدرسه‌ای مخصوص خواهرهای طلبه است یا دانشگاهی مخصوص خواهرهاست یک مدیر زن می‌خواهد .بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیز این طور است .بالأخره زن‌ها نیمی از افراد جامعه‌ هستند و این نیمی از جامعه مدیر ومسئول می‌خواهند، مسئول آن نیز می‌تواند زن باشد ، بلکه بهتر است که زن باشد. اگر مدیریت زنان بعضا محدود است به خاطر جنسیت آنها و ظرفیت جسمی آنهاست و گرنه مدیریت زن ها بر نهادها و مراکز زنانه بهترین گزینه است.

 

برنامه «برکرانه نور» که به پخش درس تفسیر قرآن کریم مفسر عالیقدر حضرت آیت الله جوادی آملی اختصاص دارد ،دوشنبه 9 آذر به تفسیر آیات 48 تا 53 سوره مبارکه نمل می پردازد.

 

این برنامه با تلاش گروه قرآن و اهل بیت به تهیه کنندگی علی برخورداری هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت 6:00 بامداد از صدای فضیلت پخش و در ساعت 30 : 21 بازپخش می شود.

 

 

 

نور خدا در برنامه به رنگ خدا تجلی می‌کند

 

برنامه «به رنگ خدا» درآستانه اربعین حسینی به جادودانگی نور خدا و راه­های بهره­مندی از انوار لطف و رحمت الهی در زندگی فردی واجتماعی می­پردازد.

 

حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی با محوریت آیه 8 سوره مبارکه صف «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ » به تشریح جلوه های ماندگار نور خدا در حرکت حماسی حضرت ابا عبدالله الحسین می پردازد و اراده الهی مبنی برناکام ماندن خواست دشمنان در خاموش کردن نور خدا و فروغ اسلام را با ذکر مصادیق تاریخی تبیین می کند.

 

ضرورت هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان و اسلام هراسی و اسلام ستیزی از جمله اهانت به مقدسات اسلام، شبهه افکنی ها و ایجاد مکاتب شبه معنوی نو پدید از موضوعاتی است که در برنامه به رنگ خدا به آن پرداخته خواهد شد.

 

 قدم به قدم تا اربعین، از دیگر بخش های برنامه «به رنگ خدا» است که تجلی عشق به اباعبدالله الحسین علیه السلام را در رفتار زائران و مجاوران حضرت ترسیم می کند.

 

« به رنگ خدا » کاری از گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف در هفته دوم آذرماه به تهیه کنندگی سید احمد محمودی واجرای محمد جواد محمدی هر روز ساعت 17 تا 18.30 از صدای فضیلت شنیده خواهد شد./998/د101/ف

 

منبع: رادیو معارف

ارسال نظرات