۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۰۵۲۴۸
مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا:

مذاکره با دشمن بر خلاف منطق قرآن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا مذاکره با دشمن را بر خلاف منطق قرآن دانست و گفت: هشدارهای رهبری در خصوص آسیب های مذاکره، بر اساس دستورات دینی و منطق قرآنی استوار است.
حجت الاسلام سيد نعمت الله صالح رييس حوزه علميه مدينة العلم شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید نعمت الله صالح، مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا، امشب در مراسم یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید اباذری شهرضا عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم در خصوص مسأله امامت، صفات و ویژگی های یاران امام زمان است، تبلور این ویژگی ها در هر عصر و زمانی مورد تأکید ائمه معصومین(ع) بوده است.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیث «رِجالٌ عَرَفَ اللهُ حَقَّ مَعرِفَته وَ هُم اَنصارُ المَهدی فی آخِرِالزَّمان» از حضرت علی(ع) اظهار کرد: یاران امام زمان(عج)، در معرفت و شناخت پروردگار، آنگونه که حق معرفة الله است، بر دیگران برتری دارند، و این بارز ترین ویژگی آن ها است.

 

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا وظیفه اصلی بسیج در دوران غیبت را زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) برشمرد و تأکید کرد: روایاتی که در خصوص ویژگی های یاران امام زمان(عج) برشمرده شده، حامل این پیام است که در دوران غیبت، مسؤولیت های مهمی بر عهده منتظران آن حضرت قرار دارد که بسیج، نمود واقعی و عینی آن است.

 

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: بر اساس روایات شیعه باید همواره آمادگی کامل برای ظهور امام زمان(عج) وجود داشته باشد و نیاز است تا مجموعه ای این آمادگی را در اجتماع ایجاد کند، امروزه بسیج مظهر کامل تلاش در این جهت است.

 

وی گفت: صدور فرمان تشکیل بسیج از سوی امام خمینی(ره) و استمرار آن بیانات در سخنان رهبر معظم انقلاب، در راستای تحقق به اهداف و نیات دینی در آخر الزمان بوده است، این اهداف مبیّن راه و هدف شیعه در انتظار ظهور امام عصر(عج) است.

 

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروزه ثمرات تشکیل نهاد مقدس بسیج تنها در کشور قابل مشاهده نیست، تمامی کشورهایی که در آن ها مشکلاتی وجود دارد، برای حل این معضلات، به فکر ایجاد بسیج مردمی و تشکیل نهادهایی شبیه بسیج جمهوری اسلامی ایران، روی آورده اند.

 

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: بسیج تنها یک مجموعه نظامی نیست، بلکه هدف امام راحل(ره) از طرح عنوان بسیج در کشور، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور امام زمان(عج) در داخل کشور و تمام جهان بوده است.

 

وی تأکید کرد: تمام سخنان ولی فقیه، برگرفته از روایات و آیات قرآنی است، ولی فقیه در جامعه به عنوان کسی است که بیشترین آگاهی را از مسائل دینی دارد و تلاش می کند جامعه اسلامی را بر اساس منطق قرآنی هدایت و رهبری کند.

 

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا با اشاره به آیات 51 و 52 سوره مائده عنوان کرد: متأسفانه جامعه ما علی رغم توجه بسیار به قرائت، ترتیل و روخوانی قرآن، از تدبر و درک مفاهیم آن، غافل بوده و این در حالی است که هدف اصلی از نزول این آیات تدبر در آن ها و عمل بر اساس قرآن بوده است.

 

مذاکره با دشمن بر خلاف منطق قرآن است

حجت الاسلام صالح اذعان کرد: افرادی که به دنبال رایزنی و مذاکره با دشمن هستند و تنها راه پیشرفت کشور را در اینگونه امور می دانند، در واقع بیماران سیاسی و عقیتی هستند که به دستورات الهی قرآن بی توجه بوده اند.

 

وی مذاکره با دشمن را بر خلاف منطق قرآن دانست و افزود: هشدارهای رهبری در خصوص آسیب های مذاکره، بر اساس دستورات دینی و منطق قرآنی استوار است.

 

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پروردگار وعده داده است که افرادی را در صحنه اجتماع حاضر می کند که دوستدار خداوند هستند و پروردگار نیز دوستدار آن هاست، با بررسی مجموعه ویژگی های دوستداران خداوند متوجه می شویم که شهدا مصداق بارز آن هستند.

 

حجت الاسلام صالح تصریح کرد: مرور زمان، ارزش و اهمیت شهدا و بسیج و جایگاه ان ها در حفظ دین را نشان می دهد، مشکلات و مسائل داخلی مربوط به عملکرد خود ماست و انقلاب بر اساس وعده الهی شکل گرفته و سبب احیای تفکر شیعه در جهان شده است.

 

وی در پایان،  مسئله امامت را یکی از با سابقه ترین مسائل اعتقادی شیعه برشمرد و گفت: ظهور امام زمان(عج) به عنوان مهم ترین آرمان و آرزوی شیعه در دوران غیبت بوده است، در روایات فراوانی در خصوص لزوم التزام به امامت تأکید و سفارش شده اما مهم ترین چیزی که می تواند به عنوان وظیفه شیعه در دوران غیبت مطرح باشد، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور آن حضور ت است./868/202/ب1

ارسال نظرات