۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۳۰۴۵۷۳
آیت الله علوی گرگانی:

نخبگان در برابر فضا سازی دشمنان ایستادگی کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که یکی از عوامل پیشروی دشمن در جامعه می تواند دانشمندان باشند،گفت: اگر دشمن قصد داشته باشد به کشور حمله کند خودش به صورت مستقیم حرکت نخواهد کرد بلکه دانشمندان را جلو خواهد انداخت و اگر دانشمندان دارای تقوا نباشند ممکن است که در دست دشمن قرار گیرند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در در دیدار با بسیجیان فرهنگی به مناسبت هفته بسیج با بیان این که مسؤولیت فرهنگیان نیز مانند علما سنگین است، اظهارداشت: لفظ  بسیج عام است و شامل همه افراد می شود اما برخی از افراد بسیجی جزء نخبگان هستند که مورد خطاب قرار می گیرند.

 

وی با اشاره به این که در کتاب های تاریخ معاویه به عنوان یکی از سیاستمداران دنیا معرفی می شود، خاطرنشان کرد: هنگامی که امام صادق(ع) معنای عقل را بیان می کرد فردی خطاب به امام صادق(ع) گفت منظور همان چیزی است که در معاویه وجود داشت که امام جواب داد آنچه که در معاویه وجود داشت شیطنت بود نه عقل و عقلی که می تواند انسان را نجات دهد عقل است.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: عقلی که برای حیله بازی استفاده می شود نیز عقل است مانند سیاست هایی که برخی کشورها به کار می برند و خود را نیز ابر قدرت می دانند اما به تعهدات خود عمل نمی کنند؛ سیاستمداران جهان معاویه را سیاست مدار می دانند و دلیل آنها این است زیرا کسی است که توانسته است با امام علی(ع) مقابله کند.

 

وی با بیان این که معاویه در سه بخش جامعه را به سمت خود جذب کرده است، گفت: بخش نخست مربوط به فرهنگیان است که دانشمندان و افرادی را که مهره های جامعه و دارای کمالات بوده اند را با پول بیت المال خریداری کرد و حتی برخی از نزدیکان امام علی(ع) و بچه ها را جذب کرد.

 

این مرجع تقلید با تأکید بر این که یکی از عوامل پیشروی دشمن در جامعه دانشمندان هستند، اظهارداشت: اگر دشمن قصد داشته باشد به کشور حمله کند خودش به صورت مستقیم حرکت نخواهد کرد بلکه دانشمندان را جلو خواهد انداخت و اگر دانشمندان دارای تقوا نباشند ممکن است که در دست دشمن قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: ارتباط با وسیله قراردادن ائمه معصوم(ع)  که رابط بین خلق و خداوند هستند و تحت فرمان ولایت فقیه با وحدت ملت همان گونه کهدر  رژیم قبل با این که توسط ابر قدرتان نگه داشته شده بود تفاق افتاد کسی نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگیان و نخبگان مفهوم ولایت فقیه را بیان کنند و سخنانی را که دشمن القاء می کند را بیان نکنید؛ تشکیل بسیج به دلیل این است که ملت از یکدیگر جدا نشوند زیرا خداوند بیان می کند رستگاری را درجماعت قرار داده است./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات