۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۰۳۷۸۶
امام جمعه بندرعباس:

عدم پرداخت خمس و زکات سبب ترویج فساد در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه جامعه بدون زکات به فلاح و رستگاری نمی رسد، گفت: عدم پرداخت خمس و زکات سبب ترویج فساد در جامعه می‌شود.
آيت الله نعيم آبادي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به اینکه عدم توجه به پرداخت خمس و زکات دارای آثار منفی دنیوی و اخروی است، اظهار داشت: نهادینه شدن پرداخت خمس و زکات در جامعه سبب می شود تا مشکلات کنونی به سادگی رفع شود.


وی در ادامه با اشاره به فلسفه پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: حل مشکلات اقتصادی جامعه از مهم‌ترین فلسفه زکات است که عدم پرداخت آن سبب قطع رحمت الهی می‌شود.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: متاسفانه از جایگاه واقعی زکات غفلت کرده ایم، اگر خمس و زکات اجرایی شود دیگر شاهد بسیاری از مشکلات و مصیبت ها نیستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شناخت منکر ها و مشخص کردن اولویت  را یکی از مهمترین تکالیف در امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، توجه و اجرای رهنمودهای  مقام معظم رهبری را بهترین راه تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه خداوند در اموال ثروتمندان سهمی را برای فقرا قرار داده است تصریح کرد: اگر افراد ثروتمند برای پول خود برنامه ریزی نداشته باشند و خمس و زکات را نیز نپردازند سبب ترویج فساد در جامعه می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن انفجارهای اخیر در فرانسه اظهار داشت: مگر مردم سوریه، عراق، افغانستان و لبنان انسان نیستند که این همه به دست تروریست ها شهید می شوند اما کوچک‌ترین محکومیتی از سوی شما صورت نمی گیرد.

وی گفت: داعشی های فرانسوی دست پرورده خود دولت فرانسه هستند که در سوریه و عراق تربیت شدند و اکنون به آغوش دولت فرانسه بازگشتند و انفجارهای اخیر را به عنوان سوغات با خود به همراه داشتند.
 
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: داعشی های فرانسوی که دست به انفجار و کشتار در کشور خود زده اند همان داعشی هایی هستند که چندی پیش در مسیر سوریه و فرانسه آزادانه در رفت و آمد بودند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به هفته بسیج مستضعفان اشاره و تصریح کرد: بسیج از آنجایی که در قلب مردم جاگرفته و متشکل از نیروهای پراکنده ای است نمی توان در آن نفوذ کرد./851/202/ب2
ارسال نظرات