۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۰۱۷۷۴
آیت الله مکارم شیرازی:

همه امکانات برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بسیج شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار بسیج همه امکانات برای خدمت رسانی به زائران اربعین شد و گفت: خدمت به زوار خدمت به امام حسین(ع) است، این حرکت باید نتایج فرهنگی نیز داشته باشد که بسیار اثرگذار است.
ديدار مسؤولان ستاد بازسازي عتبات و بنياد فرهنگي خاتم الاوصيا با آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار مشاور رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات و جمعی از اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با ابراز خرسندی از افزایش کمک های مردمی برای پیاده روی اربعین گفت: اربعین در تمام دنیا نظیر ندارد که این برنامه را خداوند نصیب شیعه کرده تا عزت و عظمت شیعیان در این موسم آشکار شود.


وی افزود: این مراسم بدون این که تبلیغاتی انجام شود و کسانی مردم را بسیج کنند برگزار می شود و عاشقان امام حسین(ع) به صورت خودجوش و با گستردگی در این موسم حضور پیدا می کنند، معمولا در هرچه از زمان وقایع تاریخی می گذرد فراموش می شود اما تاریخ امام حسین(ع) و ائمه طاهرین(ع) از این قانون مستثنی است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که وقایع مربوط به ائمه(ع) نه تنها با گذشت زمان گرد و غبار نگرفته بلکه دامنه آنها گسترده تر شده است، اظهار داشت: اینگونه پیشرفت ها نشان می دهد که واقعیت هایی وجود دارد که این مسائل بدون تبلیغ پیش می رود.


وی با تأکید بر ضرورت شکرگزاری بابت این نعمت ادامه داد: به وسیله این برنامه شیعیان مقابل دشمنان ایستادگی کرده وآن ها را مات و مبهوت می کنند، اربعین سرمایه بزرگی برای شیعیان است که باید از آن درست استفاده شود.


این مرجع تقلید با بیان این که هرچه می توان باید خدمات را بهتر، شایسته تر و بدون آسیب ارائه داد، ابراز داشت: خدمت به زوار خدمت به امام حسین(ع) است، این حرکت باید نتایج فرهنگی نیز داشته باشد که بسیار اثرگذار است؛ متأسفانه برخی زیارت می روند اما نماز نمی خوانند.


وی عنوان کرد: از سرمایه اربعین باید به درستی استفاده کرد، همچنین نسبت به مسائل امنیتی باید تدابیری اندیشیده شود؛ کسانی که توانایی ندارند و زنان باید سعی کنند زیارت خود را برای وقتی دیگر بگذارند تا آسیبی پیدا نشود.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: دشمن در کمین است که آسیبی برساند به ویژه پس از مسأله منا دشمنان درصدد هستند که مدیریت شیعیان را زیر سؤال ببرند، از این رو نباید اتفاقی بیفتد که زبان دشمن باز شود.


وی اضافه کرد: مسائل مهم موسم اربعین باید به صورت کتاب جمع آوری شده و در تاریخ ثبت شود، وقایع نگاری از موضوعات مهم است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات