۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۰۰۴۳۷
مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات مطرح کرد؛

بازدید از 180 مدرسه علمیه در سفرهای استانی سال گذشته

خبرگزاری رسا ـ حامد نیکزادیان گفت: معرفی جامع و کامل از مرکز خدمات و شرح وظایف این مرکز برای حوزویان استان اعم از اساتید، مدیران، طلاب و روحانیون و اطلاع از نحوه خدمات‌رسانی در استان‌ها بخشی از اهداف سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات است.
نيکزاديان

به گزارش خبرگزاری رسا، حامد نیکزادیان، مشاور رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها و مدیر سفرهای استانی، با بیان اینکه سفرهای استانی یکی از برنامه‌های با ارزش، مهم و موفق مرکز خدمات بوده است، اظهار داشت: در مهرماه سال گذشته به دستور حجت الاسلام و المسلمین ربانی ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، سفرهای استانی آغاز شد و تاکنون ادامه دارد و برکات بسیاری نیز به همراه داشته است.


وی با اشاره به اهداف سفر استانی بیان کرد: معرفی جامع و کامل از مرکز خدمات و شرح وظایف این مرکز برای حوزویان استان اعم از اساتید، مدیران، طلاب و روحانیون، اطلاع یافتن از نحوه خدمات‌رسانی در استان‌ها از جهت کمی و کیفی، ارتباط نزدیک و عاطفی مدیران و مسئولان ستادی مرکز با جامعه هدف، شنیدن نقطه نظرات، پیشنهادت و انتقادات طلاب و روحانیون از نزدیک و بدون واسطه و تقویت مراکز استانی مرکز خدمات، بخشی از اهداف مهم سفرهای استانی است.


مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها ادامه داد: 10 تا 15 روز قبل از شروع هر سفر استانی هماهنگی لازم بین ستاد و مدیر مرکز خدمات استان صورت می‌گیرد و اطلاعات جامعی از استان مانند تعداد مدارس علمیه برادران و خواهران، طلاب و روحانیون برادر و خواهر ، مدیران، معاونین، کادر اجرایی، اساتید و ائمه جمعه شهرستان‌های استان اخذ می‌شود.


وی بیان کرد: بعد از به دست آوردن آمارهای موردنیاز، برنامه‌ریزی برای تعیین و دسته‌بندی گروه‌ها و گروه‌های اعزامی به تعداد مسیرهایی که در استان وجود دارد انجام می‌شود و هر چند روزی که نیاز باشد این گروه‌ها در استان باقی می‌مانند تا از همه مدارس علمیه استان بازدید نمایند.


نیکزادیان ادامه داد: پس از سرکشی به مدارس علمیه استان توسط گروه‌های اعزامی و یک روز قبل از اتمام سفر، رئیس مرکز خدمات وارد استان می‌شوند و با تشکیل جلسه‌ای در آن استان از مأموریت و نحوه سرکشی گروه‌های اعزامی که از طرف ایشان به مدارس علمیه رفته‌اند اطلاع پیدا می‌کنند.


وی با بیان اینکه روز آخر سفر به بازدید رئیس مرکز و هیئت‌های اعزامی در مرکز استان اختصاص دارد ابراز داشت: اولین برنامه رئیس مرکز حضور در گلزار شهدای مرکز استان و ادای احترام به ساحت مقدس شهدا انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه در مرکز استان، دیدار با استاندار، حضور در مدرسه علمیه برادران و خواهران و دیدار با تعدادی از شخصیت‌های مشهور و شاخص استان از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز و گروه‌های اعزامی است.


مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات به برنامه‌های گروه‌های اعزامی به مدارس علمیه اشاره کرد و افزود: در مرحله اول گروه‌های اعزامی با مدیر، معاونین و اساتید مدرسه دیدار و از نزدیک با آنها گفتگو می‌کنند و نظرات و پیشنهادت آنها را می‌شوند و سپس در جمع طلاب آن مدرسه حضور پیدا می‌کنند.


وی با بیان اینکه گروه‌های اعزامی متشکل از نیروها و عناصر با تجربه و با سابقه از رده معاونین مشاورین و مدیران ارشد هستند، بیان کرد: گروه‌های اعزامی در جمع طلاب مدرسه به تشریح وظایف و خدمات مرکز می‌پردازند و به سؤالات مطرح شده پاسخ می‌دهند و سپس طی مراسمی از طلاب ممتاز این مدارس تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.


نیکزادیان دیدار گروه‌های اعزامی با ائمه جمعه شهرستان‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های این سفر عنوان کرد و افزود: گروه‌های اعزامی در شهرستان‌ها خدمت ائمه جمعه‌ای که در واقع تولیت برخی مدارس علمیه را برعهده دارند و مدارس تحت پوشش ایشان است، می‌رسند و ایشان را در روند خدمات‌رسانی مرکز قرار می‌دهند و اگر ائمه جمعه نظراتی داشته باشند گروه‌های اعزامی این نظرات را به مرکز منتقل می‌کنند.

 

بازدید از 180 مدرسه علمیه در سفرهای استانی سال تحصیلی گذشته

مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها در ادامه با اشاره به سفرهای استانی برگزار شده در سال تحصیلی گذشته، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته، از مهر ماه 93 تا خرداد 94، توانستیم پنج سفر استانی را برنامه‌ریزی کرده و اجرا کنیم.


وی با بیان اینکه اولین سفر استانی مهرماه سال گذشته به استان آذربایجان غربی بود تصریح کرد: سفر به استان کرمان در آذرماه، استان خوزستان در بهمن‌ماه، استان ایلام در اسفندماه و استان سمنان در اردیبهشت‌ماه دیگر سفرهای استانی ریاست مرکز خدمات در سال تحصیلی گذشته بود.


نیکزادیان با اشاره به اینکه استان خوزستان به لحاظ جمعیت حوزوی بزرگ‌ترین استانی بود که انجام شد و پنج روز طول کشید، اذعان داشت: در سفر به استان سمنان ریاست مرکز شخصاً دو روز در خود سمنان و یک روز در شهرستان شاهرود حضور داشتند.


وی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته مجموعاً 30 گروه به طور متوسط هر گروه شش نفر به 68 شهر در این پنج استان اعزام شدند و مجموعاً 181 مدرسه علمیه، 106 مدرسه علمیه برادران و 75 مدرسه علمیه خواهران، مورد بازید قرار گرفت.


مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها با بیان اینکه گروه‌های اعزامی در پنج سفر گذشته با 65 نفر از ائمه محترم جمعه شهرستان‌ها دیدار کردند مطرح کرد: مجموع این پنج سفر 15 روز طول کشید و از پنج هزار نفر شامل طلاب و روحانیون ممتاز تحصیلی، اساتید و مدیران مدارس علمیه برادران و خواهران تقدیر و تجلیل شد.

 

سفر استانی به استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود

مدیر سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات با اشاره به برنامه سفرهای استانی رئیس مرکز خدمات در سال تحصیلی 95-94 بیان کرد: درصدد هستیم با توجه به نتایج مثبت سفرهای استانی در سال تحصیلی گذشته، در سال تحصیلی جدید و به تناسب هر ماه یک سفر استانی را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.


وی با بیان اینکه اولین سفر استانی در سال تحصیلی جدید در روزهای هفدهم و هجدهم آبان ماه به استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، ابراز داشت: از هفته گذشته برنامه‌ریزی این سفر انجام شده است و به امید خدا پنج گروه طی دو روز از تمامی مدارس علمیه استان بازدید و با طلاب دیدار می‌کنند.


نیکزادیان با اشاره به اینکه روز دوم سفر بازدید از مدارس و انجام دیدارها با حضور رئیس مرکز خدمات انجام می‌شود افزود: حضور در گلزار شهدا، دیدار با شخصیت‌ها و بزرگان حوزوی، مسئولین و مدیران حوزوی استان و خیرین استان و حضور در مدارس علمیه مرکز استان از برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در این روز است.


مشاور رئیس مرکز خدمات در امور استان‌ها با اشاره به اینکه دومین سفر استانی رئیس مرکز خدمات در آذرماه به استان خراسان جنوبی خواهد بود، بیان کرد: یک ماه پس از هر سفر استانی، مدیر و همکاران استانی بازتاب این سفر را که از مسئولین مدارس و طلاب و روحانیون استان می‌گیرند به ستاد منتقل می‌کنند و در پنج سفر گذشته گزارش‌های ارسالی به ستاد حاکی از تقدیر و تشکر اساتید، روحانیون و حوزویان بود.


وی با اشاره به ویژگی‌های سفرهای استانی تصریح کرد: حضور پررنگ، صمیمی و نزدیک مدیران مرکز با طلاب و روحانیون در استان‌ها، تقدیر و تجلیل از اساتید، مدیران و طلاب و روحانیون ممتاز تحصیلی، شنیدن مشکلات، نقطه نظرات و دغدغه‌های طلاب که گاهی به صورت مکتوب به مرکز انتقال می‌شود، از مهم‌ترین ویژگی‌های سفرهای استانی هستند.


نیکزادیان اطلاع‌رسانی خدمات مرکز به طلاب و روحانیون را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سفرهای استانی است بیان کرد: در بسیاری از مدارس ، طلاب از برنامه‌های مرکز اطلاعی نداشتند و این سفرهای استانی موجب شد که برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز به اطلاع جامعه هدف رسانیده شود.


 وی در پایان عنوان کرد: در هر سفر استانی کلیه برنامه‌ها و دیدارها از طریق سایت مرکز جهت اطلاع جامعه هدف منتشر می‌شود./843/د102/ف2


منبع: روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

ارسال نظرات