۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۳۰۰۲۰۲

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون طرح دانشجو معلم قرآن کریم در قزوین، پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پی ارتحال عموی سیدحسن نصرالله و هشدار استاندار قزوین مبنی بر شیوع آسیب‌های اجتماعی در صورت بی‌توجهی به مساجد از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین به شمار می‌رود.
اخبار کوتاه

 

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، آزمون ورودی طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» صبح امروز، چهارشنبه در محل مجتمع آموزشی جهاد دانشگاهی و با حضور دانشجویان شرکت کننده در این طرح برگزار شد.

 

آزمون ورودی این طرح که بیش از 54 داوطلب حضور داشتند،  شامل روخوانی و روان‌خوانی است که با حضور اساتید برجسته قرآن استان قزوین در بخش آقایان و خانمها برگزار شد.

 

طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» با هدف رسیدن به نهضت قرآن‌آموزی در کشور، تعلیم قرآن به دیگر دانشجویان و نیز اعزام آنان به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی انجام می‌شود.

 

مرکز دانشجو معلم قرآن کریم می‌تواند یکی از بزرگترین زمینه‌هایی باشد که دانشجو در کنار دریافت آموزش‌های علمی به فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد قرآنی زیر نظر دبیرخانه مرکزی بپردازد.

 

بر اساس آیین‌نامه اجرایی، دانشجویان عضو از حضور اساتید برجسته قرآنی و علمی بهره‌مند خواهند شد هم‌چنین در صورت همکاری در امر تدریس به دانشجویان دیگر در محیط دانشگاه و یا مردم مناطق محروم از مزایای حق التدریس بهره‌مند می‌گردند.

 

از دیگر محاسن شرکت دراین  طرح می‌توان به ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه آموزشی معتبر جهاد دانشگاهی، حضور در اردوهای آموزشی، ایجاد زمینه‌های تبادل افکار و خلاقیت اشاره کرد.

 

بسته شدن مساجد آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان که پس از نماز صبح در مسجد لعل قزوین برگزار شد، گفت: باید زمینه و بستر حضور جوانان و نسل جدید در مساجد و اماکن مذهبی فراهم شود.

 

وی افزود: اگر مشارکت و حضور جوانان در مساجد کمرنگ شود نتیجه آن بسط و گسترش نابهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

 

استاندار با اعلام اینکه در استان قزوین نزدیک به 2 هزار مکان مذهبی وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد فقط در 70 تا 80 مسجد و مکان مذهبی نماز صبح اقامه می‌شود که متناسب با شأن و جایگاه استان و ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی مردم این خطه نیست.

 

وی ادامه داد: وقتی درب مساجد بسته شود و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی  جذاب و معقول در آن رونق نداشته باشد باید منتظر شیوع و گسترش آسیب‌ها و بزهکاری‌ها در جامعه باشیم.

 

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پی ارتحال عموی حجت الاسلام سیدحسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پیامی ارتحال عموی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله را تسلیت گفت.

 

متن این پیام به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر عالم، مجاهد و اندیشمند حکیم جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله دامت توفیقاته خبر درگذشت عموی بزرگوارتان موجب تاثر و تالم گردید. ضمن عرض تسلیت به جنابعالی و خانواده آن مرحوم، از پیشگاه خدای متعال، رضوان و مغفرت الهی برای ایشان طلب می‌کنم./955/604/ب2

ارسال نظرات