۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۳۰۰۱۴۲
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم:

پاساژها و مغازه‌های سطح شهر باید از مظاهر فساد پاک شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به ساخت پاساژهایی با ظاهری غربی در قم، گفت: در برخی مکان ها جوی حاکم است که انسان از حضور در آنجا شرم دارد؛ اگر بشود مغازه‌ها که تابلو و پیشانی جامعه هستند کنترل شوند و حفظ حرمت کنند به امید خدا بقیه جامعه هم اصلاح خواهند شد و مظاهر فساد کم خواهد شد.
حجت الاسلام سليم زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سلیم‌زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در مسجد امام حسن(ع) پردیسان قم برگزار شد، با بیان این که یکی از مشکلاتی که اگر درست بشود شاید تمام شهر اصلاح بشود مشکل اصناف است، اظهار داشت: همه مردم درگیر با مغازه‌ها و اصناف هستند و باید برای اصناف به صورت ویژه برنامه ریزی شود.

 

وی با اشاره به ساخت پاساژهای فراوان در خیابان صفائیه قم، خاطرنشان کرد: در زمان ساخت به مشکلات ناشی از آن توجه نشده است و حتی اکنون هم شاهد ساخت برخی پاساژها هستیم که هیچ مناسبتی با فرهنگ اسلامی ما ندارد و هم از نظر ظاهر و هم افرادی که در آن حضور دارند با فرهنگ ما سازگار نیستند.

 

حجت الاسلام سلیم‌زاده با بیان این که در برخی مکان ها جوی حاکم است که انسان از حضور در آنجا شرم دارد، اظهار داشت: این فرهنگ تا جایی رسید که مرحوم آیت الله بهجت فرمودند هر کس بدون ضرورت به بازار برود حرام است و در این چند سال که وضعیت بدتر شده است و سبک نمای پاساژها هم کاملاٌ غربی شده است.

 

وی با تشکر از فعالیت نیروی انتظامی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: اگر بشود مغازه‌ها که تابلو و پیشانی جامعه هستند کنترل شوند و حفظ حرمت کنند به امید خدا بقیه جامعه هم اصلاح خواهند شد و مظاهر فساد کم خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمد محمدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر پردیسان قم هم در ابتدای مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد در پردیسان، افزود: راه اندازی گشت‌های تذکر لسانی خودرویی و موتوری در سطح پردیسان و نظارت بر اماکن عمومی و تجاری و تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و مجتمع‌های مسکونی از اقدامات این ستاد در راستای عمل به امر به معروف و نهی از منکر بوده است./843/پ202/ف

ارسال نظرات