۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۹۹۹۰۶
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

پیشرفت 9 درصدی احداث حوزه علمیه جاجرم/ استادسرای امام موسی کاظم 95 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با وجود پیشرفت 95 درصدی ساخت استادسرای حوزه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم، عملیات احداث ساختمان این مدرسه علمیه تنها 9 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حجت الاسلام سالاري مکي - مسؤول مرکز مديريت حوزه هاي علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام حجت سالاری مکی مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به وضعیت اجرای پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی در بخش حوزه های علمیه، اظهار کرد: در سفر رهبری به خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 در مجموع 15 پروژه با اعتبار 92 میلیارد ریال برای احداث، تکمیل و تجهیز مدارس علمیه در شهرستان های مختلف استان به تصویب رسید که تمامی 15 پروژه مزبور اجرا شده و غالب آنها نیز اکنون مراحل پایانی ساخت را طی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در این سفر برای توسعه مدارس علمیه در شهرستان جاجرم دو طرح احداث ساختمان مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) و استادسرای این حوزه علمیه مصوب شد، افزود: برای احداث استادسرای حوزه علمیه جاجرم یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار مصوب شد که یک میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دفتر رهبری و 800 میلیون ریال آن نیز از طرف حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه شده است.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه عملیات ساخت این استادسرا اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: استادسرای مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم در چهار واحد با متراژ 380 مترمربع در دست ساخت بوده و اکنون مراحل پایانی تکمیل و بهره برداری را می گذراند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در مورد روند احداث ساختمان مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم نیز خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این مدرسه علمیه با اعتبار 15 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات دفتر رهبری و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در دست اجرا است.

 

وی با بیان اینکه ساختمان این مدرسه علمیه با زیربنای دو هزار و 580 مترمربع در دست احداث است، اضافه کرد: از مجموع اعتبار مصوب برای ساخت این حوزه علمیه 10 میلیارد ریال از محل دفتر رهبر معظم انقلاب و پنج میلیارد و 600 میلیون ریال نیز از محل اعتبارات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه می شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به پیشرفت 9 درصدی عملیات ساخت این حوزه علمیه، افزود: انعقاد قرارداد پروژه مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم اوایل خردادماه امسال صورت گرفت و اکنون ساخت آن با شتاب مناسبی در حال انجام است.

 

وی همچنین در مورد عملیات احداث ساختمان حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) خواهران گرمه نیز اظهار کرد: این طرح نیز در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی با اعتبار هفت میلیارد و 800 میلیون ریال مصوب شد که بر اساس برنامه می بایست پنج میلیارد ریال از این اعتبار از سوی دفتر رهبری و دو میلیارد و 800 میلیون ریال نیز توسط مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تأمین و هزینه شود.

 

حجت الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه ساختمان این حوزه علمیه در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع و با زیربنای دو هزار و 150 مترمربع احداث می شود، خاطرنشان کرد: عملیات احداث ساختمان حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) گرمه، پس از طراحی نقشه و اخذ پروانه، اکنون در مرحله مناقصه قرار داشته و به زودی ساخت آن وارد مرحله اجرا می شود.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه مشغول تحصیل علوم دینی هستند که از این تعداد 850 نفر برادر و مابقی خواهر هستند.

 

در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهرماه سال 91، افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می کنند.

 

همچنین در این سفر 15 پروژه با اعتبار 92 میلیارد ریال نیز برای احداث، تکمیل و تجهیز مدارس علمیه در شهرستان های مختلف استان به تصویب رسید که تمامی 15 پروژه مزبور اجرا شده و غالب آنها نیز مراحل پایانی ساخت را طی می کنند./9314/303/ب3

ارسال نظرات