۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۹۹۵۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

دشمن می‌خواهد در میان نسل جوان خرافات را جایگزین دین کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید دین را از نگاه دین داران مورد تحلیل قرار داد و شناخت، گفت: تحلیل دین از دریچه نگاه مردم موجب تقویت بنیان‌های خرافه گرایی در جامعه می شود؛ دشمن به وسیله جنگ نرم می‌خواهد نگاه خرافی به دین را در میان نسل جوان رایج کند و مهم‌ترین توطئه دینی دشمنان اسلام ترویج نگاه خرافی نسبت به دین است.
خرافه پرستي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی امشب در برنامه راه بهشت رادیو معارف با بیان اینکه یکی از ریشه‌های خرافه گرایی و ترویج آن در میان نسل جوان، رفتار خرافه گونه والدین، مردم و نزدیکان این قشر است، اظهار داشت: گاهی والدین با رفتار خود موجب می‌شوند که بنیان های اعتقادی فرزندان شان سست شود.


وی تصریح کرد: متأسفانه در میان نسل جوان و عموما در جامعه این نگاه غلط حاکم است که شخصی که می‌خواهد دین را بشناسد به سراغ دین مداران و دینداران جامعه رفته و دین را براساس رفتار و نوع عمل‌کرد آن‌ها تحلیل می کند.


عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه این نوع تفکر برای شناخت دین غلط ترین نوع نگرش است و برای شناخت دین باید به سراغ منابع اصیل و متون دینی رفت، گفت: با این نگاه نمی‌توان دین را به درستی شناخت و در شناخت دین به بی‌راهه خواهیم رفت.

 

وی با تأکید بر اینکه این موضوع و این نوع نگاه به دین، عمل‌کرد دینداران را در جامعه اسلامی سنگین می کند، گفت: متأسفانه در میان برخی از خانواده‌های مذهبی و دینداران سنت‌هایی رایج است که اصلاً ریشه دینی نداشته و یا به درستی به دستورات دینی عمل نمی‌شود به همین دلیل نمی‌توان دین را با رفتار دینداران شناخت و یک نگاه جامع از دین به دست آورد.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر در جامعه‌ای به بهداشت و اخلاق عمل نمی‌شود نمی‌توان گفت که این‌گونه دستورات و اصول عملی بد هستند بلکه این مردم هستند که به این دستورات به درستی پایبند نیستند.

 

حجت الاسلام ساجدی افزود: نمی‌توان رفتار عده‌ای به عنوان دیندار را مساوی با تعریف دین قرار داد بلکه باید به این موضوع توجه کرد که دین فراتر از نگرش‌هایی است که در جامعه نسبت به آن صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه با محدود کردن کار دعانویسان و اعمالی که موجب گسترش نگاه خرافی به دین می‌شود باید در جامعه به مقابله برخواست، گفت: دشمن می‌خواهد با ترویج ذکرهایی که مثلاً فلان دعا را بخوانید بعد از 40 شب فلان اتفاق خوب می‌افتد می‌خواهند اعتقاد دینی نسل جوان را سست کرده و نگاه خرافی به دین را در میان آن‌ها تقویت کنند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی یادآور شد: دشمن به وسیله جنگ نرم می‌خواهد نگاه خرافی به دین را در میان نسل جوان رایج کند و مهم‌ترین توطئه دینی دشمنان اسلام ترویج نگاه خرافی نسبت به دین است./968/پ202/ف

ارسال نظرات