۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۹۹۲۰۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

کانون های فرهنگی هنری مساجد مظهر مدیریت بسیجی و اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی کانون های فرهنگی هنری مساجد را مظهر مدیریت بسیجی و اسلامی دانست و گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسؤولان باید بیش از پیش از کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر این مرز و بوم حمایت کنند.
حقيقي مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مهدی حقیقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، بعدازظهر امروز یکشنبه 10 آبان ماه، در نشست با کارمندان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی که در اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: کانون های مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی به خوبی نقش آفرینی می کنند.

 

کانون های مساجد نماد فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی کانون های فرهنگی هنری مساجد را مظهر مدیریت بسیجی و اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسؤولان باید بیش از پیش از کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر این مرز و بوم حمایت کنند.

 

حقیقی، کانون های مساجد را نماد فرهنگ و هنر در مساجد دانست و اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، موجب تقویت و ایجاد نشاط روحی و همچنین پایبندی به ارزش های اسلامی در افراد جامعه می شود.

 

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به این که فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پایبندی به ارزش ها در جامعه می شود، گفت: دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از نهادهای بی حاشیه در کشور مطرح است.

 

حقیقی با بیان این که کانون های فرهنگی هنری علیرغم کارهای بزرگ فرهنگی، از تظاهر و بزرگ نمایی به دور است، اظهار کرد: بنده از بنیانگذاران کانون های فرهنگی هنری مساجد هستم و ارتباطم با این اماکن امن الهی بسیار خوب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه های اهل بیت(ع) و مبارزه با هجمه های فرهنگی از رسالت های کانون ها است.

 

حقیقی بییان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می توانند به خوبی در مقابل دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی ایستادگی کنند و با برنامه ریزی های پسندیده و پشتکار نقشه های شوم بدخواهان را نقش بر آب کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: امیدوارم با ارتباط متقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با مجموعه دبیرخانه مساجد استان بتوانیم گام های بزرگی در راستای توسعه و ترویج کانون های مساجد برداریم.

 

حقیقی در ادامه بیان کرد: امروز که از نزدیک با اعضای دبیرخانه آشنا شدم احساس آرامش می کنم و این آرامش را از چهره های نورانی و با ایمان شما اهالی مسجد به راحتی می توان دریافت کرد.

 

شایان ذکر است، بیش از 500 کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مشغول فعالیت هستند./842/202/ب1

ارسال نظرات