۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۹۹۰۳۳
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد؛

راهپیمایی 13 آبان در 22 نقطه خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مراسم راهپیمایی و تظاهرات دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در 22 نقطه این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري - رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان، اظهار کرد: مراسم راهپیمایی و تظاهرات روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، صبح روز سیزدهم آبان همزمان با سراسر کشور در 22 نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

 

وی با اشاره به شرکت دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در این مراسم، افزود: مسیر راهپیمایی مردم بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در مراسم گرامیداشت سیزدهم آبان همانند سال های گذشته از میدان شهید بهشتی آغاز شده و تا میدان حضرت قائم(عج)(بازرگانی سابق) ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه اگر شرایط آب و هوایی در روز 13 آبان مساعد نباشد این مراسم در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود، اضافه کرد: در پایان راهپیمایی یوم الله 13 آبان در بجنورد، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز سخنرانی می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سیزدهم آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بوده و ایستادگی در برابر استکبار یکی از راهبردهای اساسی و اصول مهم ملت و نظام جمهوری اسلامی برای مقابله با ترفندهای شیطان بزرگ است، تصریح کرد: امروز برخورد و شیوه استکبار در مواجهه با ملت و نظام اسلامی مدرن و به روز شده است.

 

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: نظام استکبار بعد از شکست در روش های پیشین، در رویه مدرن خود تلاش می کند تا از راه دوستی برای نفوذ به جوامع اسلامی از جمله ایران استفاده کند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نظام سلطه و استکبار جهانی سعی می کند برنامه های مورد نظر خود برای مقابله با اسلام را در ایران اسلامی پیاده کند به همین دلیل مسؤولان، متولیان و مجریان امور می بایست در زمینه مقابله با این اقدامات دشمن، فعالیت های بیشتر و پررنگ تری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه یوم الله سیزدهم آبان ماه متعلق به یک قشر و گروه خاصی نیست، افزود: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی فراجناحی بوده و متعلق به همه افراد و گروه ها است به همین دلیل حضور و مشارکت در گرامیداشت این روز نیز می بایست فراجناحی و ملی باشد.

 

حجت الاسلام سالاری که دبیر ستاد گرامیداشت یوم الله 13 آبان استان خراسان شمالی نیز هست، با اشاره به اینکه سیزدهم آبان فرصت مناسبی برای حرکت و اقدام همه در راستای مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: اکنون آمریکا و اسراییل نماد استکبار تلقی می شوند به همین دلیل نیز در این روز فریادهای خشم و نفرت از این دو رژیم بلندتر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه مبارزه دائمی با استکبار جهانی از اصول اساسی و اولیه نظام اسلامی است، اضافه کرد: به همین دلیل می بایست هر سال نسبت به سال پیش مراسم سیزدهم آبان را با شور و نشاط بیشتری برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه در این روز مردم سرتاسر ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی و تظاهرات و آتش زدن پرچم آمریکا بار دیگر روحیه استکبارستیزی و ظلم ستیزی خود را به نمایش می گذارند، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی امسال با حضور پرشورتر در این مراسم به دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی نشان می دهند که به فرمان رهبر خود همچنان در برابر نفوذ استکبار جهانی ایستادگی کرده و اجازه نمی دهند آمریکا با سوءاستفاده از توافق هسته ای، زمینه نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خود به ایران اسلامی را مهیا کند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه روز ملی و تاریخی برای نظام جمهوری اسلامی و از ایام الله بوده و می بایست اهداف و آرمان های آن به نسل های جوان و جدید کشور انتقال یابد.

 

گفتنی است، روز 13 آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، یادآور سه واقعه مهم تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، به شهادت رساندن دانش آموزان در سال 1357 در مقابل دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است که این سه رویداد متفاوت هر یک در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند./9314/202/ب1

ارسال نظرات