۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۹۰۲۹
مسؤول انجمن راویان فتح رضوی:

نگذارید که فرهنگ دفاع مقدس بایگانی شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول انجمن راویان فتح رضوی در همایش حفظ و انسجام راویان دفاع مقدس در مشهد گفت: اگر می­ خواهید فرهنگ دفاع مقدس بایگانی نشود، در این حوزه احساس مسؤولیت کنید و به صحنه بیایید.
دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، همایشی به‌منظور حفظ و انسجام راویان دفاع مقدس از سوی انجمن راویان فتح رضوی در مجتمع فرهنگی آیه ­ها در مشهد برگزار شد.

 

سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دوران دفاع مقدس اظهار داشت: تشکل­های مربوط به دفاع مقدس و رزمندگان خیلی ارزشمند است و باید در مقطع کنونی و بنا به حساسیت زمانی به‌صورت جدی به آن پرداخته شود و آن را توسعه دهیم.

 

وی افزود: ما بهانه­ های زیادی داریم که دور هم جمع شویم، که این بهانه­ ها بهانه­ های مقدسی هستند. ما از این فرصت‌ها و زمینه­ هایی که برای فعالیت فراهم است نباید غفلت کنیم و باید از آنها برای ایمن‌سازی خود و دیگران بهره­مند شویم.

 

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: آفت‌ها و آسیب‌های زیادی است که ما را تهدید می­ کند و می­ تواند ما را از مسیر خارج کند تا گذشته خود را خراب کنیم. گذشته برای ما افتخارآفرین و ایمن بخش است به‌شرط آنکه ما خودمان هم متوجه باشیم.

 

در ادامه این همایش عباس تیموری مسؤول انجمن راویان فتح رضوی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت احیا و پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه یادآور شد: تغییر سبک زندگی ممکن است تغییراتی را در انقلاب اسلامی به وجود آورد، دشمن هم به دنبال همین انفاق است.

 

وی تصریح کرد: تصور ما نباید این باشد که سبک زندگی به‌صورت آنی تغییر می­ کند بلکه به‌مرور و به‌راحتی این تغییر انجام می ­شود. امروز این رخداد در حال تحقق است و جامعه کنونی ما احتیاج به انسان تراز دارد. دفاع مقدس و شهدا بهترین الگوهایی هستند که می­توان به جوانان نسل امروز که تشنه این معارف و حقایق هستند به‌عنوان تراز معرفی کنیم.

 

تیموری در ادامه گفت: خدا را شاکریم که خراسان رضوی تنها نقطه ­ای از کشور است که حداقل در هفته دفاع مقدس، مردم دغدغه دارند که راویان دفاع مقدس از آن دوران برای آنها بگویند، و مسئله روایت و روایتگری به‌طورجدی دنبال می­شود.

 

مسؤول انجمن راویان فتح رضوی تأکید کرد: اگر می­ خواهید فرهنگ دفاع مقدس بایگانی نشود، در این حوزه احساس مسؤولیت کنید و به صحنه بیایید. کار برای انجام در این حوزه بسیار است، مثل تاریخ شفاهی، روایتگری و حتی مباحثی که امروز نیاز جامعه است و باید از طریق فرهنگ دفاع مقدس معرفی شود. کوتاهی ما در این حوزه زمینه­ ساز خیلی از اتفاقان ناگوار خواهد بود.

 

این همایش با ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله­ الحسین(ع) به پایان رسید./1330/د102/ی

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات