۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۹۸۱۱۳
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی:

دعواهای سیاسی در انتخابات منجر به دلسردی مردم نشود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: جدل ها و دعواهای سیاسی در انتخابات همواره وجود دارد اما این مسائل باید به عنوان نمک انتخابات، سبب رونق و شور و نشاط آن شود نه آنکه دلسردی مردم را در پی داشته باشد.
محمدرحيم نوروزيان- رييس ستاد انتخابات خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمدرحیم نوروزیان رییس ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این ستاد، با بیان اینکه در روند برگزاری انتخابات جریانات سیاسی، مجریان، ناظران و رسانه ها از جمله عواملی هستند که نقش عمده ای دارند، افزود: باید همه عوامل، دستگاه های اجرایی و رسانه ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه سیاست دولت و وزارت کشور حضور حداکثری، ایجاد شور و نشاط سیاسی و برپایی انتخابات سالم، شفاف و قانونمند در کشور است، افزود: در این راستا همه مسؤولان و مردم می بایست وارد میدان شده و فعالیت کنند.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه جاری چشمگیر باشد، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی شرکت در انتخابات حق همه مردم بوده و همه افراد به حضور در انتخابات به عنوان یک نگاه تکلیفی و حق مهم نگاه می کنند.

 

وی تصریح کرد: بر این اساس با افراد و گروه هایی که با رفتارهای خود منجر به دلسردی و یأس مردم برای حضور در انتخابات شوند، برخورد خواهد شد.

 

نوروزیان اضافه کرد: البته دعواهای سیاسی همواره در انتخابات ها وجود داشته و باید به عنوان نمک انتخابات منجر به افزایش رونق و شور و نشاط آن شود نه آنکه خدای ناکرده دلسردی و یأس مردم را در پی داشته باشد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه می بایست دعواها و بحث های سیاسی در چهارچوب قانون و مقررات باشند، ادامه داد: تأکید ما حضور همه سلایق در چهارچوب قانون در انتخابات است چرا که در صورت ایجاد درک صحیحی از تأثیر مشارکت بیشتر افراد در سرنوشت کشور، به طور قطع میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه مردم ایران در زمینه حضور در انتخابات مبنای دینی و مذهبی داشته و اگر احساس تکلیف کنند بدون شک از این حق خود صرف نظر نمی کنند، افزود: دو انتخابات پیش رو اهمیت بسیار زیادی در سرنوشت کشور داشته به همین دلیل مشارکت حداکثری مردم در آنها بیش از گذشته ضرورت دارد.

 

نوروزیان با اشاره به اینکه افرادی که در انتخابات شرکت نمی کنند سه دسته هستند، افزود: برخی افراد ناراضی بوده و به طور کلی نظام را قبول ندارند و شرکت نکردن آنها در انتخابات نیز معنا و مفهوم خاص خود را دارد.

 

وی ادامه داد: شماری از مردم به این دلیل در انتخابات شرکت نمی کنند که از عملکرد مسؤولان ناراضی هستند که در این زمینه مسؤولان باید تلاش کنند با بهبود عملکرد خویش، زمینه رضایت مندی مردم را فراهم کنند.

 

نوروزیان با بیان اینکه دسته سوم افرادی هستند که بی اعتماد بوده و گمان می کنند نتیجه انتخابات از پیش تعیین شده است، افزود: باید مسؤولان روی این افراد تمرکز کرده و مانع از بی اعتمادی آنها شوند که رفع این مسأله نیز در گرو حضور همه سلایق و افراد در چارچوب قانون و ایجاد فضای رقابت جدی و سالم در انتخابات است./9314/202/ب3

ارسال نظرات