۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۹۸۰۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

صحیفه سجادیه بزرگ‌ترین گنجینه حقایق و اسرار الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان کتاب شریف صحیفه سجادیه را بزرگ ترین گنجینه های حقایق و اسرار الهی دانست.
مديرکل تبليغات اسلامي هرمزگان

حجت الاسلام سیدشکرالله زندوی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا، در هنگام اسارت در کوفه و شام، بدون هیچ ترس و واهمه ای از دستگاه جبار بنی امیه، با خطبه های آتشین خود به روشنگری جامعه پرداخت.

 


وی در ادامه افزود: امام زین العابدین(ع) با این اقدام خود مردم را از عواقب شوم آن، آگاه ساخت و پس از آن نیز از هر فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا و بیان کردن آن قیام عظیم، استفاده می کرد.

 

 
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، تصریح کرد: کتاب شریف صحیفه سجادیه که حاوی ادعیه و مناجات های امام سجاد(ع) است، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین گنجینه های حقایق و اسرار الهی به شمار می رود، به همین خاطر به القابی چون انجیل اهل بیت  و زبور آل محمد و اخت القرآن مشهور است.

 


وی ادامه داد: امام سجاد (ع) با آن مقام بلند معنوی همیشه به یاد خداوند بود و بیشتر وقت خود را به عبادت سپری می کرد.

 


حجت الاسلام زندوی با اشاره به اینکه این امام همام در میان مردم از جایگاه والایی برخوردار بود بیان کرد: امام سجاد(ع) به دلیل فضائل اخلاقی، موقعیت علمی و قرابتی که با رسول خدا داشت، سبب شده بود که عامه و خاصه او را احترام و تعظیم کنند.

 


وی ابراز داشت: امام سجاد(ع) در رفتار با مردم آن چنان متواضع بود که برخی اوقات سعی می کرد در میان مردم ناشناخته باشد تا بتواند متواضعانه با مردم برخورد و به آن ها خدمت کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان اظهار داشت: امام سجاد(ع) با استفاده از روش موعظه و پند و ارشاد در حفظ کیان اسلام و تبلیغ معارف الهی و مبارزه با ظلم و فساد تلاش می کرد./851/302/ب1

ارسال نظرات