۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۹۷۹۷۸
آیت‌الله آل‌هاشم:

آموزه عاشورا جان فشانی در راه دین الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: امام حسین(ع) با جانفشانی در راه دین به ما آموخت که برای حفظ دین از جان نیز باید گذشت.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمد تقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، شب گذشته در جمع عزادارن حسینی، با اشاره به آموزه های قیام حضرت اباعبدالله(ع)، اظهار داشت: حضرت ابا عبدالله(ع) آموخت که حفظ دین از هر امری مهمتر و در درجه اهمیت بالائی قرار دارد.


وی با بیان این‌که امام حسین(ع) با فدا کردن خود و فرزندانش خیات دین اسلام را دنبال کرد، تصریح کرد: امام حسین(ع) با این اقدام خود نشان داد که هدفی جزء احیای سنت پیامبر اسلام و امر به معروف نبوده است، هدف حضرت ابا عبدالله(ع) احیای دین رسول گرامی اسلام بود.


امام جمعه تبریز انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از جریان عاشورا دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی و اندیشه امام راحل برگرفته از مکتب عاشورا و نتیجه تفکر عاشورایی است، انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس معجزه‌ای بود که جز با تفسیر عاشورایی نمی توان آن را فهمید.


وی با بیان این‌که حرکت حضرت اباعبدالله نه تنها چراغ راه مسلمانان است بلکه راهی برای مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان است، خاطرنشان کرد: خون حسین(ع) شوری در جهان آفرید که هر کس با این مکتب آشنا شود هیچ گاه زیر بار ظلم و ذلت نخواهد رفت.


آیت الله آل هاشم با اشاره به اهمیت نماز و جایگاه آن در میان اعمال اسلامی، ابراز داشت: امام حسین(ع) با برگزاری نماز در آن حال و شرایط سخت و در زیر باران تیر های کین دشمنان اهمیت این فریضه الهی را گوشزد می کند و آن را مهم تلقی می کند.


وی با اشاره به شب عاشورا و فرصت خواستن امام حسین(ع) برای عبادت، نماز و قرآن، ابراز داشت: امام حسین(ع) با این کار نشان داد که این قیام برای حفظ دین و احیای دین الهی است، رزمندگان اسلام نیز در جبهه های نبرد با تأسی به ابا عبدالله این مهم را نشان دادند.


این استاد حوزه علمیه تبریز با تأکید به برگزاری نماز جماعت و جمعه، خاطرنشان کرد: نماز جمعه و جماعت تبلور وحدت و انسجام اسلامی است، مراسم سوگواری حسین(ع) نیز باید با هدف حفظ دین، نماز و قرآن و ترویج آن در جامعه برگزار شود، هدف از عزای حسین(ع) رسیدن به هدف امام حسین(ع) است./854/202/ب3

ارسال نظرات