۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۷۵۲۰
کارشناس و مبلغ حوزوی:

استقامت در راه دین و تنها نگذاشتن امام درس بزرگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با تأکید بر این که اکنون نیز امام زمان(عج) تنها است، گفت: متأسفانه شیعیان نیز در این تنها بودن امام زمان(عج) نقش دارند، اگر وهابی گناه می‌کند، او اعتقاد ندارد اما هنگامی که فرد شیعه که برای امام نیز سیاه پوشیده است، ‌دست به گناه می‌زند، بسیار ناپسند است.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی، کارشناس و مبلغ حوزوی شنبه شب در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) با اشاره به ماجراها و جریان‌های از صدر اسلام تا به شهادت رساندن امام حسین(ع) گفت: با بررسی وضعیت مسلمانان صدر اسلام تا رسیدن به جریان کربلا این سؤال مطرح می‌شود که نکند ما نیز جزء کسانی باشیم که در برابر امام زمان(عج) می‌ایستیم.

 

وی با بیان این که آیت‌الله بهجت می‌گویند همه ما یزید و معاویه هستیم اما این بالفعل نشده است،‌ ابراز کرد: ما هنوز در بوته امتحان قرار نگرفته‌ایم، امام حسین(ع) در روز دوم خطبه‌ای را ایراد کردند و در آن فرمودند که مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان شده است،‌ به سراغ دین می‌آیند تا هنگامی که زندگیشان بچرخد اما هنگامی که خطری را حس کردند، دین داران کم می‌شوند.

 

کارشناس و مبلغ حوزوی ابراز کرد: دنیا مردم کوفه را فریب داد و آن‌ها را از بین برد، به خواص کوفه پول بسیاری داده بودند تا در روز عاشورا در خانه بمانند و از خانه‌هایشان خارج نشوند، همیشه نباید کاری را نکرد، بلکه در برخی مواقع انسان باید کاری را انجام بدهد، آن‌ها می‌توانستند بگویند ما هیچ کاری نکردیم و در خانه مشغول عبادت بودیم، اما خواص وظیفه خود را انجام ندادند.

 

وی اظهار کرد: گروه‌هایی که در برابر امام در روز عاشورا قرار می‌گیرند سه دسته هستند، برخی دشمنی علنی با امام داشتند،‌ برخی نیز مصلحت‌اندیش بودند و امام را نصیحت می‌کردند که چرا خود و زن و بچه‌هایش را به کشتن می‌دهد، برخی نیز امام حسین(ع) را می‌خواستند یاری بکنند اما دیر پیش آمدند.

 

حجت‌الاسلام شفیعی با تأکید بر این که اکنون نیز امام زمان(عج) تنها است، ادامه داد: متأسفانه شیعیان نیز در این تنها بودن امام زمان(عج) نقش دارند، اگر وهابی گناه می‌کند، او اعتقاد ندارد، اما هنگامی که فرد شیعه که برای امام نیز سیاه پوشیده است، ‌دست به گناه می‌زند، بسیار ناپسند است./914/202/ب1

ارسال نظرات