۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۹۵۹۱۴
آیت الله شبستری:

قهرمانی جوانان، مظهر قدرت کشور در حوزه ورزش است/ ورزش ابزار مقابله با تهاجم مبتذل غرب

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر ورزش قهرمانی، گفت: قهرمانی جوانان سبب به رخ کشیدن عظمت و قدرت اسلام و کشور اسلامی ایران در حوزه ورزش است و نوعی مقابله با تهاجم مبتذل غرب است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عصر امروز در جمع قهرمانان، پیشکسوتان، مربیان، داوران و روسای هیئت های ورزشی استان، تربیت بدنی، حرکت جسمی و فیزیکی در دین اسلام مورد تأکید می باشد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) قوت و تربیت بدنی را در دعای کمیل برای خدمت الهی مسألت دارد.


وی تقویت علمی، در کنار تقویت جسمی را نعمتی دانست که خداوند به برخی از اولیای الهی ارزانی داشته است، ابراز داشت: از حقوق فرزندان بر گردن والدین سواد آموزی، روزی حلال، تزویج فرزند و تربیت ابدان فرزندان و سلامت جسمی فرزندان است.


عضو خبرگان رهبری شناگری و تیزاندازی را از ورزش‌ها و فعالیت های فیزیکی‌ای دانست که در اسلام مورد توجه قرار گرفته است و ادامه داد: در دین مبین اسلام، اسب دوانی، تیر اندازی و شنا از جمله ورزش هایی است که مورد تأکید و تشویق قرار گرفته است.


وی با بیان این‌که برد و باخت و قمار در شرع اسلام حرام است، تصریح کرد: در فقه اسلامی ورزش به صورت سبق و رمایه بدونه اشکال است، اما اگر ورزش و برد و باخت برای کسب و کار و کسب درآمد باشد صحیح نیست و باید مورد پرهیز و امساک قرار گیرد.


امام جمعه تبریز با اشاره به این که تربیت بدنی ضامن سلامت بشریت است، افزود: سلامت روحی خود در گرو تن سالم است، در تمام شرایط ورزش مطلوب و در دین اسلام ممدوح است، ورزش برای جوانان ضرورتی است تا جوان بتواند در حیات خود با سلامت و صحت زندگی کند.


وی ورزش را عالم پیشگیری از بیماری خواند و ادامه داد: ورزش، غذای مناسب و پرهیز از دخانیات تضمین کننده سلامت جسمی است، دخانیات از مواردی است که دارای مضرات بسیاری است، پرهیز از دخانیات در کنار ورزش تضمین کنده سلامت جسمی انسان است.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تغییر شیوه های زندگی بشر و درگیری با مدرنیته، خاطرنشان کرد: ورزش با وجود دنیای مدرنیته و ماشینی مسأله‌ای است ضروری است، مدرنیته و ماشینی شدن در کنار غذاهای نامناسب در دنیای امروز سبب کاهش تحرک بشریت شده است.


وی اخلاق و دیانت را لازمه ورزش عنوان و تصریح کرد:کسب مقام های جهانی توسط ورزشکاران کشورمان نشان از قدرت و فرهنگ بالای کشور است، قهرمانی جوانان سبب به رخ کشیدن عظمت و قدرت اسلام و کشور اسلامی در حوزه ورزش نیز است.


آیت الله شبستری با اشاره به تقویت بنیه ایمانی و اخلاقی ورزشکاران، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با ترویج فحشا، ناهنجاری های اجتماعی و مشروبات الکی در پی تضعیف بنیه ایمانی جوانان است، بعد از پسا برجام خطر نفوذ دشمن از طریق جنگ نرم و فرهنگی جدی است.


وی با بیان این‌که اگر دشمن را از در راندیم، امروز تلاش دارد از پنجره وارد شود، اذعان داشت: دشمن به دنبال نفوذ و سلطه است، از تحریم و تهاجم نظامی به جایی دست نیافتند و امروز تلاش دارند از طریق جنگ نرم به کشور نفوذ و سلطه پیدا بکنند، ورزش می تواند راه نفوذ ضد ارزشی دشمن و ضد اخلاق را بگیرد.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت های فرهنگی در کنار برنامه های تربیت بدنی، تصریح کرد: امید است ساعات مسابقات ورزشی معارض با ساعات نماز و اذان نباشد، تحقق این مسأله می تواند یک تبلیغ بزرگ فرهنگی در جهان باشد، درس روز عاشورا توجه به نماز است، ورزش کاران نماز را جدی بگیرند./854/202/ب2

ارسال نظرات