۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۹۵۳۰۲
در استقبال از ماه محرم و صفر صورت گرفت؛

برگزاری همایش سفیران نهضت حسینی در اهواز

خبرگزاری رسا ـ همایش سفیران نهضت حسینی برای استقبال از ماه محرم و صفر با محورهای همچون احیاء امر به معروف و نهی از منکر، تذکرات انتظامی و امنیتی با حضور مسؤولان هیأت‌های مذهبی، مداحان و دست‌اندرکاران در اهواز برگزار شد.
همايش سفيران نهضت حسيني در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش سفیران نهضت حسینی برای استقبال از ماه محرم و صفر با محورهای همچون احیاء امر به معروف و نهی از منکر، تذکرات انتظامی و امنیتی، شامگاه چهارشنبه(22 مهرماه) در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاسم مقدمی، قاری ممتاز کشوری آغاز شد، که در حالی که نزدیک به 2 هزار هیأت در اهواز فعالیت و تعداد قابل توجهی از این تعداد حضور داشتند.

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به این که در مجالسی که با نام امام حسین(ع) برگزار می شود، نیاز به اخلاص است، اظهار داشت: اخلاص به عنوان یک ارزش در همه مکان و شرایط بایستی وجود داشته باشد.

 

وی با بیان این که نبایستی در میان هیأت و تکایا فضای رقابتی به گونه ای ایجاد شود که بخواهند یکدیگر را مطرح کنند، ادامه داد: نسبت به پیشرفت دیگر هیأت ها باید دید غبطه و نه حسادت داشت.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که بنیانگذاران مراسم های دینی و مذهبی خود نیز در مراسمات حضور داشته باشند، عنوان کرد: هر کدام از هیأت ها یک رابط با نیروی انتظامی داشته و برای برگزاری مراسم سوگواری خیابان ها را بسته و یا مسدود نکنند؛ فاصله میان هیأت و تکایا منطقی باشد.

 

در ادامه گزارش، حجت الاسلام عباس رستمی نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، از ماه محرم سال جاری به سبب فاجعه منا همراه با ویژگی های خاصی یاد کرد و اظهار داشت: در حج امسال شاهد وقایع تلخی بودیم که امت اسلامی را جریحه دار و دل دوستان و محبین اهل بیت(ع) را غمگین کرد.

 

وی تصریح کرد: برخی ها ممکن است به دنبال ایجاد شبهات در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و سوء استفاده از شور حسینی باشند که بایستی مبلغان، روحانیت و مسؤولان هیأت ها به این مسأله توجه کنند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در سال جاری از جنبه سیاسی و اجتماعی به انتخابات نزدیک می شویم و ممکن است فضا و فرصتی برای استفاده برخی ها در مراسم های سوگواری امام حسین(ع) فراهم شود، افزود: حضور افراد نامزد انتخابات پیشرو در هیأت ها و مراسم سوگواری امام حسین(ع) پر‌شورتر می شود اما نبایستی این مجالس به مکانی برای استفاده سیاسی تبدیل شود.

 

بنابراین گزارش، سرهنگ سید محسن تقی زاده، رییس اماکن نیروی انتظامی استان خوزستان، با اشاره به این که دشمن سالیان دراز از هر جهت نظام و دین را مورد تهاجم خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: با بیداری و هوشیاری امت اسلام نتوانسته غلطی کند.

 

گفتنی است، در پایان همایش سفیران نهضت حسینی در اهواز احمد خلف زاده، فضای مراسم را عاشورایی کرد؛ در این همایش مسؤولان هیأت‌های مذهبی، مداحان و دست‌اندرکاران حضور داشتند./9453/202/ب3

ارسال نظرات