۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۹۳۹۴۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه آران و بیدگل:

فاجعه منا اثبات کرد آل سعود توانایی مدیریت مناسک حج را ندارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه آران و بیدگل گفت: فاجعه منا اثبات کرد که آل سعود توانایی مدیریت مناسک حج را ندارد، بنابراین دولت های اسلامی باید برای مدیرت مناسک حج ورود پیدا کنند.
حجت الاسلام ميثم حاج احمد

حجت الاسلام میثم حاج احمد، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه آران و بیدگل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که وزیر امور خارجه عربستان در سازمان ملل در سخنرانی خود تندروی کرد، افزود: وی ایران را به سیاسی بازی متهم کرد.

 

وی ابراز کرد: ورود بن سلمان و بسته شدن مسیر تردد حجاج موجب وقوع حادثه منا شد که سانسور تصویری و امنیتی کردن شرایط نتوانست علت این حادثه را مخفی نگه دارد.

 

حجت الاسلام حاجی احمد با یادآوری این که دولت عربستان حجاج آفریقایی را مقصر وقوع حادثه قلمداد کرده است، گفت: دولت عربستان در رساندن مصدومان به بیمارستان بسیار کوتاهی کرد که این وضعیت نشان از بی تدبیری دولت عربستان است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه آران و بیدگل با تأکید بر این که بیشترین آسیب را مصدومین ایرانی در منا دیده اند، گفت: طبق گفته شاهدان عینی، عوامل عربستانی به محض مطلع شدن ازایرانی بودن مصدوم، او را رها می کرده اند.

 

وی با تأکید بر این که دولت عربستان در مدیریت حج بی لیاقت و بی کفایت است، بیان کرد: فاجعه منا اثبات کرد که آل سعود توانایی مدیریت مناسک حج را ندارد، بنابراین دولت های اسلامی باید برای مدیریت حج ورود پیدا کنند.

 

به گفته وی، همزمان با وقوع فاجعه منا، آل سعود طی حمله انتهاری در مسجد یمن، شماری از مسلمانان را در این کشور به شهادت رساند.

 

حجت الاسلام حاجی احمد با اشاره به این که عربستان تمام توان و قدرت خود را برای تهاجم به زنان و کودکان بی دفاع یمنی گذاشته است، گفت: عربستان خادم الحرمین نیست و این ادعا از سوی عربستان، کذب است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه آران و بیدگل با بیان این که موضع آل سعود بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب تغییر کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی مقتدرانه فرمود بی احترامی به حجاج ایرانی عکس العملی سخت و خشن به همراه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که عربستان می داند که در برابر ایران اسلامی نمی تواند عرض اندام کند، گفت: عربستان در دفاع مقدس نیز حامی صدام بود.

 

حجت الاسلام حاجی احمد گفت: آل سعود قصد تحویل دادن اجساد ایرانی به کشور را نداشت، اما با خطابه محکم رهبر معظم انقلاب، در تصمیم خود تجدید نظرکرد./1307/302/ب1

ارسال نظرات