۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۱۹۴
مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه:

حوادث حج ناشی از تعمد آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه بیت الله الحرام به دست نا اهلان افتاده است، گفت: در زمان حاضر بیت الله الحرام مظلوم است زیرا در دست آل سعود که خود یکی از دشمنان اسلام و پیامبر است.
جان باختگان حادثه منا

حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: هر ساله در مکه حوادثی رخ می دهد، این حوادث نشانه سوء مدیریت نبوده و نشانه تعمد در حادثه آفرینی آل سعود است.


وی با اشاره به تعداد زوار سالیانه کربلای معلی خاطرنشان کرد: مدیریت این مراسم هر ساله به خوبی صورت گرفته، در حالی که عراق امکانات رفاهی و نظامی عربستان را در اختیار ندارد اما بیش از بیست میلیون نفر به سمت کربلای معلی حرکت کرده و بدون کوچک ترین مشکل و اختلالی به زیارت می پردازند.


حجت الاسلام موسوی حوادث ناچیز پیش آمده در عراق را نیز ناشی از دخالت ها و کارشکنی های آل سعود و رژیم صهیونیستی و تروریست ها دانست و ادامه داد: امید است برادران روحانی و طلاب به فریاد مکه برسند تا جامعه جهانی نسبت به اسلام بدبین نشوند.


مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه ادامه داد: کسانی خواهان مخدوش شدن اصل حج و مکه هستند که یهودی و نصرانی هستند، خانه خدا تعلقی به آل سعود ندارد و متعلق به تمام مسلمانان است.


وی ابراز کرد: اجداد آل سعود در صدر اسلام نیز ضربه ها به اسلام زدند و کارشکنی ها در امور پیامبر (ص) کردند اما باز هم پیامبر دست از حج و مکه برنداشت.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به نزدیکی عید غدیر خم، با روایت حدیثی از امام علی (ع) افزود: شیعیان باید در مقابل توطئه های دشمنان آگاه و هوشیار باشند و اجازه کارشکنی و دور ساختن مسلمانان از اعمال واجب ندهند.


مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه با اشاره به روایاتی از کتاب نهج البلاغه اظهار داشت: کسانی که در خانه خدا کشته شده اند مظلوم نیستند که امروز رسانه های دنیا به تمسخر اعمال حج و جان باختگان می پردازند و تبلیغات منفی علیه حج و اسلام صورت می گیرد.


وی در ادامه ابراز داشت: در حال حاضر، بیت الله الحرام مظلوم است که در دست نااهلان افتاده و آل سعود با جنایات خود قلب مسلمانان را آزرده می کند، مسلمانان باید به پا خیزند و مکه را از دست نا اهلان نجات دهند.


حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: آل سعود با نمک نشناسی تمام، سال ها رزق خود را از مکه به دست آورد و برخلاف دستورات خداوند متعال بر گرده مسلمانان تاخت و به دستور یهود و نصارا و با بودجه خانه خدا به جان مسلمانان افتاد.


وی با تاکید بر لزوم بیداری اسلامی عنوان داشت: مسلمانان باید در مقابل جنایات یهود و نصارا و صهیونیست ها بیدار و هوشیار شوند و دولت ما باید پیگیر این موضوع باشد.


مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه بیان داشت: پیگیری جدی دولت جمهوری اسلامی باید صورت بگیرد زیرا یهود و نصارا بر ضد دین اسلام کار می کنند، روحانیان باید واقع گو باشند و پرده از جنایات بردارند.


حجت الاسلام موسوی آل سعود را بدتر از آل یهود دانست و گفت: آل سعود تا به حال کوچک ترین دشمنی با صهیونیست ها نداشته و موشک های خود را به سمت مسلمانان نشانه رفته است، آن ها دشمنان دین و پیامبر هستند.


وی یادآور شد: موضوع حج بسیار مهم است و نباید به فراموشی سپرده شود، نباید این حوادثی را که بارها تکرار شده است به حساب سوء مدیریت گذاشت، اگر این حوادث بر اثر مدیریت غلط بود چرا نباید مدیریت اصلاح شود، دولت باید اقتدار داشته باشد و در مقابل آل سعود محکم ایستاده و نباید انتظار دوستی با آل سعود داشته باشند.


حجت الاسلام موسوی در پایان عنوان داشت: مبلغان و روحانیان با حفظ دستورات و فرامین ولی امر و حفظ روند وحدت، باید دشمن اصلی شیعه و سنی که آل سعود است را به جهانیان بشناسند و در مقابل آن ها با قاطعیت برخورد کنند./857/302/ب3

ارسال نظرات