۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۸۷۶۹۰
از سوی پژوهشکده باقرالعلوم؛

فراخوان مقاله تربیت تبلیغی و کودکان و نوجوانان اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از اعلام فراخوان مقاله برای فصلنامه علمی‌، ‌تخصصی پژوهش‌نامه تربیت تبلیغی این پژوهشکده با محوریت آموزش کاربردی موضوعات اساسی و مهم تربیتی، تبلیغی بر اساس نیازهای مبلغان و مربیان دینی، خبر داد.
فراخوان مقاله

حجت الاسلام اکبر صبوری،مسؤول روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: فصلنامه علمی‌، ‌تخصصی پژوهش‌نامه تربیت تبلیغی، متعلق به پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، آمادگی برای دریافت مقالات پژوهشگران و طلاب است.

 

وی افزود: این مقالات با محوریت آموزش کاربردی موضوعات اساسی و مهم تربیتی، تبلیغی بر اساس نیازهای مبلغان و مربیان دینی، با موضوعات ذیل جهت انتشار در دو ویژه‌نامه «تربیت تبلیغی و امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» و «تربیت تبلیغی و کودکان و نوجوانان» است.

 

مسؤول روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: ویژه‌نامه تربیت تبلیغی و کودکان و نوجوانان در موضوعات: ویژگی‌ها مبلّغ مربی کودکان و نوجوانان در آموزش مفاهیم دینی، شیوه‌ها و روش‌های مواجهه مبلغ مربی با کودکان و نوجوانان جهت آموزش مفاهیم دینی، آسیب‌شناسی فیلم‌های کارتونی پخش‌شده از شبکه‌های رسانه ملی با تأکید بر آثار روانی شخصیتی کودکان و نوجوانان، شاخصه‌های رسانه‌های تبلیغی مؤثر در تربیت کودکان و نوجوانان است.

 

وی ادامه داد: موضوعات تربیتی مطرح‌شده در داستان‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان در قرآن، بررسی اهداف تربیتی داستان‌های قرآنی در مقاطع کودکی و نوجوانی، شیوه‌های تربیتی مؤثر درمراحل رشد حضرت موسی (علیه السلام) و الگوگیری از آن برای تربیت کودکان و نوجوانان، برداشت‌های تربیت تبلیغی از داستان حضرت موسی و خضر(علیهم السلام) برای کودکان و نوجوانان از موضوعات مطرح شده در ویژه نامه تربیت تبلیغی و کودکان و نوجوانان است.

 

حجت الاسلام صبوری افزود: برداشت‌های تبلیغی برای کودکان و نوجوانان در داستان حضرت ابراهیم(ع) و نمرود، نحوه تبیین داستان اصحاب‌ کهف برای کودکان و نوجوانان با هدف آموزش قدرت خدا و اعتقاد به معاد در تربیت دینی، بررسی روش‌های مؤثر خداباوری و دین¬باوری در تربیت دینی کودکان و نوجوانان، بررسی روش‌های کسب و حفظ فضائل اخلاقی در تربیت دینی کودکان و نوجوانان، بررسی عملکرد مدیران، معلّمان و مربّیان پرورشی در تبلیغ دین‌داری کودکان و نوجوانان را می توان از دیگر موضوعات این ویژه نامه برشمرد.

 

مسؤول روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) خاطر نشان کرد: تربیت تبلیغی و امر به ‌معروف و نهی‌ازمنکر دومین ویژه‌نامه ای است که پژوهشگران می توانند با موضوعات بررسی روش‌ها و شیوه‌های تبلیغی امربه‌معروف و نهی از منکر در سیره‌ تربیتی معصومان (ع)، فلسفه، اهداف و جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر در قرآن و روایات با تأکید بر اهداف تربیتی تبلیغی، رویکرد الگویی در قرآن و نقش آن در تربیت تبلیغی، وظایف و کارکردهای مبلغان و مربیان دینی در نهادینه‌کردن شیوه‌ها و روش‌های صحیح تربیتی امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازند.

 

وی ادامه داد: شناسایی تنگناها و محدودیت‌های مبلغ و مربی دینی در اشاعه صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر، بررسی شیوه‌ها و راهکارهای صحیح امربه‌معروف و نهی از منکر در تربیت دینی، نگاه فقه تربیتی به امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر، راهکارهای اشاعه و تبلیغ امربه‌معروف و نهی از منکر از طریق رسانه‌های جمعی موضوعاتی هستند که در این ویژه نامه اختصاص داده شده است.

 

حجت الاسلام صبوری تصریح کرد: دیگر موضوعاتی که می شود در این ویژه نامه به آن اشاره کرد: آسیب‌شناسی شیوه‌های موجود (ضعف‌ها و کاستی‌ها) در تبلیغ امربه‌معروف و نهی از منکر، راهکارهای برون‌رفت از آن، آثار و پیامد‌های تربیتی امربه‌معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرم در جامعه، جایگاه حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش در نهادینه کردن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، آسیب‌شناسی رسانه‌های غربی در اشاعه و تبلیغ منکرات در جوامع اسلامی، رویکرد‌های قرآنی به تربیت تبلیغی با الهام از تمثیل‌های قرآنی است.

 

وی گفت: نکاتی که در این مقالات باید رعایت کرد عبارتند از: مقاله باید دارای عنوان، چکیده، مقدمه، بیان مسأله و ضرورت، سؤال یا فرضیه، روش، داده‏های تحقیق و مباحث تفصیلی، نتیجه گیری، فهرست منابع به ترتیب حروف الفبا باشد؛ مقاله قبلاً چاپ نشده و هم زمان برای هیچ همایش یا مجله دیگری ارسال نشده باشد؛ مقاله باید حداکثر در 20 صفحه 300 کلمه‏ای تنظیم شود؛ نام مؤلف یا مؤلفان همراه با درجه علمی، نشانی محل کار، شماره تلفن و پست الکترونیکی ذکر شود.

 

گفتنی است نشانی این مرکز واقع در قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، دفتر فصلنامه «پژوهش‌نامه تربیت تبلیغی» با شماره تلفن:37740369-025؛ نمابر:37742284-025؛ صندوق پستی:135-37185 است.

 

شایان ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند مقالات آماده خود را تا پایان سال 1394 به آدرس پست الکترونیک Email: Tarbiyate.Tablighi@gmail.com ارسال یا برای انتخاب موضوع، با دفتر فصلنامه تماس بگیرند./1325/ت302/ی

ارسال نظرات