۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۸۵۵۳۷
معاون اداری مالی حوزه های علمیه:

حمایت از حوزه های علمیه بهترین راه تقویت فرهنگ وقف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری مالی حوزه های علمیه با بیان این که تقویت و پرورش یک طلبه به معنای تبلیغ فرهنگ در جامعه است، گفت: امروز حمایت از حوزه های علمیه بهترین راه تقویت فرهنگ وقف در جامعه است.
معاون اداري مالي حوزه هاي علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام آبادی پیشه، معاون اداری مالی حوزه های علمیه امروز در کمیته مشترک سازمان اوقاف وامور خیریه و حوزه علمیه در ساری با اشاره به عدم احصاء و احیاء موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور، گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت ها موجود در جهت احصاء و احیاء این موقوفات که سال ها است بر زمین مانده، بهره گرفته شود.

 

وی به تشکیل کمیته وقف در حوزه علمیه اشاره کرد و آن را زمینه ساز احیاء موقوفات حوزه‌های علمیه دانست و افزود: خوشبختانه در این کمیته طی چند سال اخیر کارهای خوبی صورت گرفته، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی داریم.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه با اشاره به این که خوشبختانه امروز یک نگاه مشترکی در مجموعه حوزه علمیه و سازمان اوقاف برای احصاء و احیاء موقوفات کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف عالی در این بخش نیازمند همکاری همه مجموعه های سیاسی و فرهنگی کشور هستیم.

 

معاون اداری مالی حوزه‌های علمیه با بیان این که تقویت و پرورش یک طلبه به معنای تبلیغ فرهنگ در جامعه است، تصریح کرد: امروز حمایت از حوزه های علمیه بهترین راه تقویت فرهنگ وقف در جامعه است.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه با تأکید براین که روحانیت نیز همواره در جهت تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه تلاش کرده است، افزود: به حتم همراهی علما و روحانیان در ترویج این سنت حسنه دینی گام بسیار ارزشمندی در جهت احیاء و همچنین گسترش فرهنگ وقف در جامعه دینی است.

 

وی با اشاره به این که امروز بسیاری از موقوفات مربوط به حوزه علمیه در کشور وجود دارد که همچنان گمنام و بدون متولی است، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته وقف در حوزه علمیه فرصت بسیاری خوبی را برای شناسایی و احیاء این موقوفات فراهم کرده است.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه با بیان این که ظرفیت مازندران در بخش موقوفات حوزه های علمیه بسیار بالاتر از آمار و ارقام فعلی است، تصریح کرد: به حتم همکاری مشترک میان حوزه علمیه و سازمان اوقاف زمینه ساز احیاء این موقوفات را فراهم خواهد کرد.

 

معاون اداری مالی حوزه های علمیه با اشاره به این که با احیاء موقوفات حوزه های علمیه بخشی از مشکلات مالی مدارس علمیه رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به این که یکی از رویکردهای مهم حوزه علمیه از ابتدای آغاز به کار تا به حال حفظ استقلال بوده، احیاء و همچنین گسترش وقف برای حوزه های علمیه می تواند برخی از این مشکلات را رفع کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که هر گونه کمکی به حوزه های علمیه از سوی اوقاف باید با هماهنگی مدیریت های استانی صورت گیرد، افزود: تا پیش از این ادارات اوقاف در هر شهری به طور مستقل عواید موقوفات مدارس علمیه را در اختیار مدارس قرار می داد، که به منظور نظارت دقیق تر از موقوفات مدارس علمیه این کمک ها باید در قالب متمرکز صورت گیرد.

 

حجت الاسلام آبادی پیشه با اشاره به سابقه دینی و مذهبی مردم مازندران، تعداد موقوفات حوزه علمیه در این استان را به حتم بسیار بالا و قابل توجه دانست و تصریح کرد: به حتم پیگیری و همکاری همه نهادهای عضو کمیته وقف حوزه علمیه این موقوفات را از محرومیت خارج خواهد کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات