۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۸۴۷۷۱
در قائمشهر برگزار شد؛

اختتامیه دوره علمی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه دوره علمی تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران امروز در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار شد.
مشاوره حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم اختتامیه دوره علمی تربیت مشاور در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با اشاره به این که این برنامه تربیت مشاور با برگزاری ده دوره آموزشی از سال گذشته در استان آغاز شد، گفت: این دوره امروز با برگزاری آزمون و انتخابات افراد برگزیده به کار خود پایان داد.

 

وی با اشاره به این که برگزاری کارگاه تربیت مشاور حوزه علمیه مازندران با حضور 45 نفر از طلاب علاقه مند و مستعد مدارس علمیه آغاز شد، افزود: پس برگزاری دوره و همچنین برگزاری آزمون های علمی و شفاهی 26 نفر از این طلاب برای برنامه های مشاوره ای برگزیده شدند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، اصول فنون مشاوره، مدیریت تحصیلی، رواشناسی رشد، ارتباط مؤثر، کنترل عواطف و غرایز، ازدواج، خانواده و رواشناسی شخصیت را مهم ترین محورهای این دوره های آموزشی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که این دوره های آموزشی با حضور اساتیدی مجرب از قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: 26 نفر از طلاب و اساتید توانمندی که از لحاظ علمی در پایان دوره انتخاب شدند به عنوان مشاور طلاب به مدارس اعزام خواهند شد.

 

وی با بیان این که شرکت کنندگان در این ده دوره آموزشی از طلاب سطح دو و سه مدارس علمیه استان بودند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه میزان مشارکت و استقبال در این دوره های آموزشی بسیار خوب بود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه موضوع مشاوره در مدارس علمیه هیچ جایگاهی ندارد، افزود: در حالی که مباحث مشاوره ای در رشد و بالندگی یک طلبه در مباحث مختلف نقش بسیار حائز اهمیتی دارد.

 

وی با بیان این که ما به دنبال تشکیل یک تیم مشاوره در حوزه علمیه استان هستیم، تصریح کرد: با بهره گیری از توان افراد پذیرش شده در این دوره آموزشی شاهد تشکیل یک تیم قوی مشاوره ای در حوزه علمیه استان خواهیم بود.

 

حجت الاسلام خوبانی حضور مشاور طلاب در مدارس علمیه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با برگزاری این ده دوره آموزشی شاهد حضور یک مشاور در مدارس علمیه استان خواهیم بود.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، عدم وجود یک مشاور قوی در مدارس علمیه را یکی از نقاط ضعف حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: با حضور مشاور در مدارس علمیه می تواند جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی احتمالی در مدارس را گرفت.

 

حجت الاسلام خوبانی افزود: که در حال حاضر در حال حاضر بسیاری از طلاب ما در بخش انگیزه، هدف گذاری، مدیریت زمان و مدیریت تحصیلی دچار ضعف هستند که با فعال شدن واحد مشاوره می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

 

وی با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام خوبانی بر ضرورت تقویت فرهنگ مشاوره در بخش های مختلف جامعه اسلامی به ویژه حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: تأکید اسلام بر تقویت فرهنگ مشاوره است./950/پ202/ب4

ارسال نظرات