۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۸۳۴۴۶
از سوی بعثه‌ مقام معظم رهبری؛

گردهمایی آداب و اخلاق رضوی در حرم حسینی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت دهه کرامت، گردهمایی آداب و اخلاق رضوی با حضور دانشگاهیان، روحانیون، مداحان، زوجهای جوان، تعدادی از مسؤولین عتبه حسینی برگزار شد.
گردهمايي آداب و اخلاق رضوي در حرم حسيني

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلی، به مناسبت دهه کرامت، گردهمایی آداب و اخلاق رضوی با حضور دانشگاهیان، روحانیون، مداحان، زوجهای جوان، تعدادی از مسؤولین عتبه حسینی و مدیر و کارکنان سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا در سالن همایش های حرم مطهر امام حسین(علیه السلام)، سالن خاتم الانبیاء، از سوی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا، برگزار شد.

 

در این گردهمایی حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، با بیان معنای آداب و اخلاق رضوی بر لزوم الگوپذیری از سیره حضرت امام رضا(علیه السلام) در مورد آداب و اخلاق زندگی تاکید کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی امام را مظهر اسماء الهی برشمرد و افزود: امام دارای جنبه ملکی و ملکوتی است و جنبه ملکوتی امام برای همه قابل شناخت نیست زیرا افراد عاجزتر از آن هستند که بتوانند اوج کمالات انسان کامل را دریافت کنند.

 

وی زیارت جامعه کبیره را بهترین منشور برای شناخت امام معصوم(علیه السلام) خواند و خاطر نشان ساخت: در زیارت جامعه کبیره به کمالات امام در تشریع و تکوین اشاره شده است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، با اشاره بر اینکه زیارت امام رضا(علیه السلام) برابر با یک میلیون حج ثواب دارد، روح حج و سر حج را ولایت دانست و گفت: ولایت، شرط قبولی اعمال است و توحید حقیقی بدون پذیرش ولایت انسان کامل میسور نخواهد بود.

 

وی مشکل امروز جهان را دوری از معنویت و ادبستان خدا که قرآن است برشمرد و گفت: بهترین کتاب اخلاق و ادب آموزی قرآن است که به عنوان مادبه الله در روایات وارد شده است.

 

در این جلسه شیخ فاهم الابراهیمی رییس امور تبلیغات عتبه حسینی از سوی تولیت عتبه حسینی، شیخ عبدالمهدی کربلایی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) را تبریک گفت.

 

خطیب بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلا نیز مطالبی را در خصوص صفات اخلاقی و کمالات امام رضا(علیه السلام) بیان کرد.

 

در ادامه این جلسه سرودی در مدح و ثنای حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) توسط جمع حاضر همخوانی شد./1330/د102/ی

ارسال نظرات