۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۲۸۳۲۹۷
آیت الله مهمان نواز تأکید کرد؛

لزوم تبیین فرهنگ رضوی در بین جوانان

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم تبیین و ترویج بیشتر فرهنگ و سیره رضوی در بین جوانان، گفت: اجرای سبک زندگی رضوی که همان سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبری است، حلال بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است.
آيت الله مهمان نواز - ديدار با مديران فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان که به مناسبت میلاد علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد مسعود امام رضا(ع)، به بیان کرامات و فضائل امام هشتم شیعیان پرداخت و افزود: سراسر زندگی امام رضا(ع) برای همه مسلمانان به ویژه شیعیان درس است.

 

وی با بیان این که هر چه از مناقب و فضائل این امام همام بگوییم باز هم کم گفته ایم، اضافه کرد: اگر قصد داشته باشیم سیره و زندگی امام رضا(ع) را برای شیعیان تشریح کنیم از ابتدا تا انتهای آن بهترین الگو برای زندگی فردی و اجتماعی است.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به این که وجود حرم و بارگاه مطهر رضوی در کشور مایه افتخار و برکت این ملت مسلمان و نظام اسلامی بوده و زیارت مرقد متبرک این امام همام یکی از مسائل و افتخارات مهم ما است، اظهار کرد: آموزه های رضوی مملو از تأمل و شناخت بوده و انسان را از جهل و بی خبری به سوی نور و آگاهی رهنمون می کند.

 

وی با بیان این که تقوا و ایمان این امام همام عام و خاص را تحت تأثیر خود قرار می دهد، خاطرنشان کرد: امام هشتم شیعیان همواره در رفتار و گفتار خود تواضع و فروتنی ویژه ای داشتند و با وجود داشتن مقام و منزلت بالای دنیوی و اخروی هیچ گاه خود را از مردم جدا نمی دانستند به گونه ای که در جزئی ترین مسائل نیز در کنار و همراه مردم بودند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حتی اگر کوچک ترین خدمتگزار در خدمت امام رضا(ع) بود با ایشان بر سر یک سفره نشسته و غذا می خورد و به هیچ عنوان خود را برتر از دیگر افراد جامعه نمی دانست.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که مدیران و مسؤولان می بایست از تواضع و فروتنی امام رضا(ع) در برخورد با سایر مردم درس بگیرند، تصریح کرد: دین و خدای مدیران و مردم یکی است، بر این اساس باید با الگو گرفتن از جنبه های اخلاقی و رفتاری ائمه اطهار(ع) بدانیم که همه ما در یک جایگاه قرار داریم و زیبنده نیست مدیر و یا مسؤولی که دارای پست و مقامی است خود را برتر و بالاتر از دیگران بداند.

 

به گفته وی امام رضا(ع) با رعایت کامل ادب و اخلاق انسانی و راه و رسم اسلامی، حرمت همه افراد را حفظ می کرد و به سبب همین رفتار و گفتار اسلامی خود، باعث عزت و آبرومندی اسلام شد.

 

آیت الله مهمان نواز در ادامه با بیان این که وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران، یکی از بزرگ ترین افتخارات مردم مسلمان این کشور است، خاطرنشان کرد: وجود بارگاه متبرک این دو خواهر و برادر مایه برکات و خیرات فراوانی برای ایران اسلامی شده است.

 

وی با تأکید بر این که دهه کرامت فرصتی برای شناخت بیشتر امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان است، افزود: باید به شناخت، ترویج و تبیین بیشتر سبک زندگی و فرهنگ رضوی به ویژه در بین جوانان اهتمام و توجه بیشتری وجود داشته باشد.

 

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه تصریح کرد: اجرای سبک زندگی رضوی که همان سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبری است، حلال بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات