۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۷۹۸۱۵
آیت الله شبستری:

آموزش و پرورش نهادی تأثیرگذار در کشور است/ جوانان آینده سازان جامعه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، با اشاره به این‌که جوانان آینده سازان کشور هستند، گفت: آموزش و پرورش در میان دیگر نهادهای تربیتی و آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
آيت الله شبستري

به گزازش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش و هیأت همراه وی با معظم له با اشاره به اهمیت و جایگاه تربیت نوجوانان وجوانان، گفت: جوانان آینده سازان آینده جامعه هستند و  آموزش و تربیت این طیف از جامعه بر عهده‌ آموزش و پرورش است.

 

وی در ادامه با اشاره به سنت پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) در ارسال مربی و مبلغ به مناطق مختلف، ابراز داشت: توصیه ایشان به مبلغان و معلمانی که می فرستادند، این بود که به جوانان و نوجوانان توجه بیشتری مبذول دارد.

 

امام جمعه تبریز جوانان و نوجوانان را در پذیرش خیر بسیار مستعد دانست و تأکید کرد: مصداق بارز خیر  آموزه های دینی است، از این رو آموزش و پرورش باید به این مهم توجه داشته باشد و آموزش مسائل دینی را جزو برنامه های خود قرار دهد.

 

وی جایگاه آموزش و چرورش را در ساخت پایه های فکری کشور بسیار حساس عنوان کرد و تصریح کرد: آموزش و پرورش بسیار حساس است و پایه های اعتقادی جوانان در آموزش و پرورش مستحکم می شود و به جهت این ارتباط با جوانان اثر این نهاد از دیگر نهاد ها بیشتر است.

 

عضو خبرگان رهبری مسؤولیت تربیت نسل جوان را بسیار سنگین خواند و ابراز داشت: در دوران جوانی زمینه برای تربیت علوم دینی بسیار فراهم است و در این نهاد بزرگ نونهالان ما مشغول تعلم هستند، اما لازم است در کنار تعلم تربیت نیز مورد توجه باشد، تا آموزش و پرورش اسم با مسمی داشته باشد.

 

وی نماز، قرآن و امامت را از اهم مباحث پرورشی دانست و ادامه داد: در عمده مدارس کشور نماز جماعت برگزار می شود، اما اگر بشود دانش آموزانی که به سن بلوغ رسیده اند نماز را به جماعت بخوانند و بر آن عادت کنند، مناسب است.

 

نماینده ولی فقیه در استان، ادامه داد: وجود مساجد در کنار مدارس بسیار معتنم است، ارتباط مسجد با مدرسه با وجود امام جماعت راتب می تواند بسیار مفید و تأثیرگذار باشد.

 

وی با بیان ارزش و اهمیت حضور قرآن و توجه خاص به آن در میان برنامه های آموزش و پرورش، اظهار داشت: لازم است قرآن جز برنامه های رسمی مدارس باشد و انس با قرآن در میان دانش آموزان ترویج یابد.

 

آیت الله شبستری با اشاره به اهمیت درس انجیل در میان کشور های مسیحی، اذعان داشت: این درس باید از جایگاه ویژه در میان دیگر دروس برخوردار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: اهمیت رهبری در جامعه اسلامی بسیار برجسته و خاص است، چرا که نبود ولایت و امامت مجری احکام الهی سبب خواهد شد، بسیاری از احکام الهی اجرا نشود، از این رهگذر باید این مسأله مهم در مدارس آموزش بینند چرا که تنیده با آینده آن ها است./854/پ202/ح

ارسال نظرات