۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۷۹۴۹۲
نماینده مردم شبستر:

گروه رسانه در مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی از تشکیل گروه رسانه در مرکز پژوهش‌های مجلس در آینده نزدیک خبر داد.
علي عليلو نماينده مردم شبستر

علی علیلو، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به همه فعالان رسانه‌ای استان اظهار داشت: اگر امروز شاهد لابی‌گری صهیونیزم در مجامع مختلف بین‌المللی هستیم، همه در سایه آژانس‌های بزرگ خبری و رسانه‌ای آنان بوده است.

 


وی با بیان این‌که امروز جنگ رسانه ها در جهان جریان دارد و غفلت از این فضا منجر به تحمیل ضررهایی به مراتب سخت از دوران دفاع مقدس و تحریم خواهد بود، خاطرنشان کرد: بهترین، اساسی‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار برای ملل اسلامی در جهت گذر از تسلط نظام استکباری و استعماری، رسانه‌های جمعی و قدرتمند است.

 


علیلو با بیان این‌که بیداری اسلامی با استفاده از جریان خبری جهان اسلام گسترش یافت، گفت: امروز باید در شناسایی و حمایت از نیروهای حاضر در خط مقدم عرصه رسانه و جنگ نرم همت کرد، چراکه اگر جهان اسلام بتوانند از رسانه‌های منسجم، متحد و قدرتمند بهره‌مند شود، به یقین توطئه های دشمنان مسلمانان نیز نقش بر آب خواهد شد.

 


نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از این‌که تاکنون مجلس حرکتی عالمانه و برنامه ریزی شده در حمایت از جامعه رسانه‌ای نداشته است، افزود: اخیرا با چند تن از اساتید دانشگاهی صحبت‌هایی شده تا گروهی با عنوان رسانه در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی فعال شود.

 


وی ادامه داد: گروه رسانه در مجلس به صورت تخصصی مسائل و مشکلات این صنف را آسیب‌شناسی خواهد کرد، گروه رسانه به زودی اعلام موجودیت خواهد کرد و در فعال شدن این گروه نیازمند همراهی و همکاری نخبگان عرصه رسانه در سراسر کشور هستیم.

 


علیلو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: طرح انتقال آب از گرجستان و ارمنستان به دریاچه ارومیه مورد پیگیری است، سرمایه گذار این طرح مشخص و مقرر شده در مقابل محصولات نفتی و گازی البته نه به صورت خام بلکه با ارزش افزوده، آب را به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.

 


نماینده مردم شبستر در مجلس افزود: به جهت گذر آب از چند کشور بر اساس قوانین بین المللی، برخی مشکلات حقوقی پیش آمده بود که در طی 6 ماه گذشته به دنبال کسب مجوز بوده ایم و وزیر نیرو و دولت نیز قول همکاری های لازم جهت عملیاتی شدن این طرح ملی را داده اند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات