۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۷۸۹۷۶
استاد حوزه علمیه:

هدف دشمنان از مطرح کردن شبهات سلطه بر جامعه است

خبرگزاری رسا ـ فرزند آیت الله میرزا جواد تبریزی با بیان این که ذکر و احیای امر اهل بیت(ع) سبب تربیت صحیح فرزندان می شود،گفت: امروزه دشمنان در صدد هستند تا با مطرح کردن شبهات گوناگون جوانان را در دین خود تضعیف کنند و به هدفشان که سلطه است برسند.
حجت الاسلام جعفر تبريزي حجت الاسلام جعفر تبريزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر تبریزی استاد حوزه علمیه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به نعمت های فراوان خداوند به انسان ها گفت: ولایت یکی از مهم ترین نعمت های الهی است.


وی افزود: راه سعادت انسان تمسک به ولایت اهل بیت(ع) است، از همین رو شهدا در مسیر ولایت ائمه طاهرین(ع) جان خود را فدا کردند، خطی که حب اهل بیت(ع) را در دل جامعه به ویژه جوانان روشن نگه می دارند مرجعیت و ولایت است.


فرزند آیت الله میرزا جواد تبریزی با بیان این که کسی که از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، اظهار داشت: همه وظیفه دارند که امام خود را بشناسند، عنایاتی که شامل حال کشور می شود از سوی امام زمان(عج) است.


وی ادامه داد: یکی از مسائلی که همه باید به آن توجه داشته باشند و در آن مسیر تلاش کنند احیای امر اهل بیت(ع) است، حضور در نماز جمعه از مصادیق احیای امر است؛ احیای امر ائمه طاهرین(ع) نظام جمهوری اسلامی و مکتب شیعه را حفظ می کند.


حجت الاسلام تبریزی با بیان این که ذکر و احیای امر اهل بیت(ع) سبب تربیت صحیح فرزندان می شود، ابراز داشت: امروزه دشمنان در صدد هستند تا با مطرح کردن شبهات گوناگون جوانان را در دین خود تضعیف کنند و به هدفشان که سلطه است برسند.


وی عنوان کرد: کسی که در راه خدا و خالصانه در راه حفظ مکتب گام بردارد به سعادت می رسد، هرکس با اخلاص به وظیفه شرعی خود عمل کند، اهل بیت(ع) در روزی که همه تشنه هستند و راه فرار ندارند دست آنان را خواهد گرفت و نجاتشان می دهند.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: انسان باید قدر عمر خود را بداند چون عمر او با سرعت بسیار در حال گذر است، امروزه که فرصت های بسیاری برای خدمت کردن و استفاده کردن وجود دارد باید غنیمت شمرده شود تا در آینده پشیمانی انسان را در پی نداشته باشد.


وی اضافه کرد: این که بسیاری از کشورهای جهان به ایران اقبال پیدا کرده و به آن رجوع می کنند به دلیل اعتقاد شیعیان و ایرانیان به ولایت و اجازه ندادن به مستکبران برای تعدی به کشور است، انسان باید به گونه ای عمل کند تا در قیامت مسؤول نباشد.


حجت الاسلام تبریزی با بیان این که حوزه علمیه قم یکی از نعمت های الهی است، گفت: حوزه علمیه قم کسانی را تربیت کرده که به برکت وجود آن ها انقلاب و تشیع به پیش می رود، کار حوزه علمیه تربیت عالم و دفاع از تشیع و مبانی شیعه است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات