۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۷۸۰۵۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دولت از هجوم نمایندگان غرب به کشور ذوق زده نشود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: پس از توافق نهایی مذاکرات هسته ای دولت های غربی تیم های اقتصادی خود را به کشور ما می فرستند و لازم است که دولت در این زمینه با هوشیاری عمل کرده و از ذوق زدگی بپرهیزد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: پس از توافق نهایی مذاکرات هسته ای دولت های غربی تیم های اقتصادی خود را به کشور ما می فرستند و لازم است که دولت در این زمینه با هوشیاری عمل کرده و از ذوق زدگی بپرهیزد.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر تولیدات داخلی تاکید دارند و مسؤولان و مردم نباید فراموش کنند که اگر دروازه های کشور به روی اجناس بیگانگان باز شود تولیدات داخلی آسیب می بیند و ما تنها به یک مصرف کننده تبدیل می شویم.

 

امام جمعه ارومیه اذعان کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند؛ «تاکید کنید اشیائی که مصارف دولتی دارند مطلقا وارد نشوند» و امام(ره) در وصیت نامه سیاسی عبادی خود تاکید فرموده اند؛ «بر دولت و دست اندرکاران است که از ورود کالاهای خانه برانداز جلوگیری کنند با آنچه دارند بسازند تا آنچه را ندارند خود بسازند».

 

وی به عدم اطمینان به طرف های غربی تاکید و تصریح کرد: دشمن ما قابل اعتماد نیست شاید تا چند وقت دیگر تحریم ها را به بهانه ای دوباره برگرداندند، از این رو نباید هجوم کالاهای خارجی کارخانه های ما را به تعطیلی بکشاند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) حکم شرعی داده اند که اگر تجارتی با کشورهای بیگانه سبب آسیب رساندن به اقتصاد داخلی کشور شود، چنین تجارتی حرام است.

 

ساخت ضریح بر حرم اهل بیت مورد تایید خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ضمن محکوم کردن جنایت وهابیت در قبرستان بقیع در هشت شوال 1344 هجری قمری، اذعان کرد: حدود 90 سال پیش وهابیت به قبرستان بقیع حمله کرده و قبور ائمه اطهار(ع) و بزرگان این قبرستان را تخریب کردند.

 

وی افزود: وجود برخی از اختلافات سبب آسیب رساندن به جوامع است و این فرقه ضاله وهابیت از همان زمان پیدایش شروع به مسلمان کشی و تغییر رسومات و ظواهر اسلامی کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ساخت ضریح و مقبره را مورد تایید قرآن دانست و گفت: در آیه 21 سوره کهف خداوند متعال می فرماید؛ «اذْ یَتَنَازَعُونَ بَیْنَهُمْ أَمْرَ‌هُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیْهِم بُنْیَانًا رَّ‌بُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَىٰ أَمْرِ‌هِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِم مَّسْجِدًا»؛ در این آیه خدای متعال با نقل داستان اصحاب کهف بر ساخت ضریح و بارگاه و یا مسجد در کنار قبور مومنان و بزرگان صحه گذاشته و کلامی در رد این مسأله بیان نمی کند.

 

وی دلیل دیگر درست بودن ساخت ضریح را سیره مسلمانان از ابتدای اسلام تا کنون عنوان و ابراز کرد: اهل سنت و شیعه هر دو از همان ابتدای اسلام بر روی قبور بزرگان خود گنبد و بارگاه می ساختند و بارگاه شافعی و ابوحنیفه از جمله آن ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ساخت مقبره سبب می شود که اولا یاد بزرگان و مومنان از ذهن ها پاک نشود و ثانیا کسانی که به زیارت این قبور می روند در آن محیط ها با خواندن نماز و قرائت قرآن و دعا و التماس به درگاه حق قصد عبادت و تقرب به آستان الهی جویند و این مسأله منافاتی با حقیقت ایمان و اسلام ندارد.

 

نماز جماعت عامل همبستگی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به ضروری بودن حفظ نظم اجتماعی تاکید و تصریح کرد: در جوامع هر اندازه نظم و امنیت اجتماعی حفظ شود آرامش و سعادت مردم در چنین جامعه بیشتر تحقق می یابد.

 

وی ادامه داد: یکی از راه های رسیدن به نظم اجتماعی تداوم و گسترش همبستگی اجتماعی است و همبستگی اجتماعی با مسایلی از جمله شرکت در نمازهای جماعت که مورد سفارش و تاکید دین اسلام قرار گرفته، تقویت می شود.

 

امام جمعه ارومیه در پایان تاکید کرد: در نمازهای جماعت فقیر و غنی و رییس و مرئوس همه در کنار هم قرار می گیرند و کسی بر کسی در این محیط برتری ندارد و این عامل همبستگی اجتماعی است.

 

توسعه مشاغل خانگی گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

جمشید اسعدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی، نیز پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه به اهمیت توسعه مشاغل های خانگی و بازار کسب و کار در راستای پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: دولت مراکزی را ایجاد کرده است که تحت عنوان مراکز آموزش های فنی و حرفه ای به افراد علاقع مند مهارت های لازم را در حرفه های مختلفی آموزش می دهند.

 

وی ادامه داد: در دنیا چهار هزار و 200 شغل استاندارد وجود دارد که آموزش گاه های فنی و حرفه ای به صورت رایگان و در عرض سه ماه حاضر به ارائه خدمات آموزشی و کارت مهارت به مهارت آموزان خود هستند و افراد پس از اخذ کارت مهارت می توانند از دولت وام گرفته و برای خود شغلی را ایجاد کنند.

 

اسعدی بیکاری را از مسائل مهم جامعه ما دانست و اضافه کرد: تنها با کسب مهارت و ایجاد شغل های غیر دولتی می توان با این مشکل در کشور مقابله کرد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی افزود: در استان ما در حال حاضر 450 حرفه به متقاضیان به صورت رایگان در 21 مرکز آموزشی فنی و حرفه ای آموزش داده می شود و تمامی امکانات لازم از قبیل تامین محل خواب و استراحت و غذا به صورت رایگان در اختیار مهارت آموزان قرار می گیرد./936/پ201/ب4

ارسال نظرات