۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۲۷۷۲۰۵
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

تفرقه بین مسلمانان هدف مشترک رژیم صهیونیستی و داعش است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که گروه تروریستی داعش منافع آمریکا و اسرائیل را در منطقه تأمین می‌کند، گفت: دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی با داعش از اهداف مشترک آنها خبر می‌دهد که جز ایجاد تفرقه و آسیب رساندن به جامعه مسلمانان نیست.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره دشمنی وهابیت با شیعه گفت: یکی از مهمترین عوامل به وجود آمدن داعش شیطنت دشمنها است یکی از اهداف آنها اختلاف انداختن بین مسلمانان است.

 

وی در ادامه افزود: سیاست کهنه انگلستان اختلاف انداختن بین مسلمانان است و تا حدودی هم موفق شده‌اند و جنگ بین مسلمان را به راه انداخته‌اند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: دشمنان می‌خواهند مردم را در جهل و نادانی نگه دارند و بعضی از آنها جاهل هستند و این جهالت باعث شده زیر ساخت کشورهای مسلمان نابود شود.

 

این کارشناس دینی ابراز داشت: کشورهای مسلمان آسیب های بسیاری دیده‌اند آمریکایی ها حامیان تروریست هستند و می‌خواهند مسلمانان را تضعیف کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: وهابی ها منافع شیعیان را به خطر می‌اندازند آنها نمی‌خواهند داعش را از بین ببرند چون خودشان داعش را به وجود آورده‌اند.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که در جریان عراق و سوریه، آمریکا داعش را تغذیه می‌کند اظهار داشت: دولت‌هایی که گروه‌های تروریستی را علیه عراق و سوریه تغذیه می‌کنند نیز به این نتیجه رسیده‌اند که هدف بعدی تروریست‌ها دست اندازی به ترکیه است.

 

این کارشناس دینی عنوان کرد: گروه داعش منافع آمریکا و اسرائیل را تأمین می‌کند و نخست وزیر صهیونیست با داعش دیدار می‌کند آنها اهداف مشترکی با یکدیگر دارند آمریکا و متحدین آمریکا می‌دانند چگونه به کشورهای مسلمان آسیب برسانند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه تصریح کرد: صهیونیست ها سالها بر مظلومین حکومت کردند و منافع خودشان را حفظ کردند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که علما تأثیر‌گذارترین افراد جامعه هستند تأکید کرد: علما و مجتهدین جهان باید از طریق برنامه های مناظره، رادیویی تلویزیونی و اینترنت تفکرات باطل آنها را افشا کنند و فکر آنها را به جامعه بشری بشناسانند.

 

وی در ادامه بیان داشت: علما باید اکثریت مردم را از اهداف داعش آگاه کنند تا نیروی انسانی به آنها نپیوندد.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: باید مبارزه نظامی با داعش وجود داشته باشد، داعش تعصبات خاص خود را دارد آنها جهل مرکب دارند و مبارزه اعتقادی با داعش هیچ گاه به نتیجه نمی‌رسد، بنابراین باید از طریق مبارزه نظامی با آنها وارد شویم./838/ت302/ی

ارسال نظرات