۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۷۵۹۶۶
حجت الاسلام فرحانی خبر داد؛

برگزاری نخستین دوره تابستانه مکالمه زبان عربی در شش استان کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه از برگزاری نخستین دوره تابستانه مکالمه زبان عربی در شسش استان کشور به غیر قم خبر داد و گفت: این دوره به ظرفیت 400 نفر آغاز شده است.
حجت الاسلام عبدالکريم فرحاني، معاون آموزش حوزه‌هاي علميه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، جلسه شورای استانی حوزه علمیه مازندران با حضور حجت الاسلام فرحانی، معاون آموزش و امور حوزه های علمیه در ساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام فرحانی در این نشست از برگزاری نخستین دوره قرنطینه زبان تابستانه در شسش استان کشور به غیر قم خبر داد و گفت: این دوره به ظرفیت 400 نفر آغاز شده است.

 

وی با بیان این که سه استان دیگر نیز به این دوره اضافه خواهند شد، افزو: این دوره زبان به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزش و امور حوزه های کشور با اشاره به این که 400 ساعت آموزش رسمی مکالمه زبان عربی وارد نظام درسی حوزه شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح  ما برای همه ورودی های حوزه علمیه الزام داریم سال اول 140 ساعت در تابستان و دو تا سی ساعت نیز در دو ترم زمستان و 140 ساعت در تابستان دوم و دو تا سی ساعت دیگر نیز در زمستان سوم مکالمه عربی را بگذارنند.

 

حجت الاسلام فرحانی با بیان این که این درس همانند دیگر ساعات دروس حوزوی طلاب است، تصریح کرد: ما باید مطالعه زبان عربی را در حوزه بیشتر مورد توجه قرار دهیم که با این دوره عملیاتی می شود.

 

وی با اشاره به این که در این طرح فشار مضاعف درسی به طلاب وارد نمی شود، ادامه داد: چون در این طرح دو تا سی ساعت آن در نظام درسی وارد شده و دو تا 140 ساعت نیز در فصل تابستان است.

 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: باید حرکتی آغاز شود تا برای چهار سال آینده استاد زبان آموز مدارس را تربیت کرده باشیم.

 

حجت الاسلام فرحانی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح آمایش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: کلیات این طرح در اجلاسیه مدیران مدارس در مشهد به تصویب رسید و در حال ناضر با مشخص شدن شاخص ها و محورهای اصلی آن در ستاد به مدیران ابلاغ شده است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن شاخص های کمی و کیفی  مدرس علمیه مازندران، گفت: خوشبختانه به دلیل وحدت و همدلی میان علما و روحانیان  وهمچنین اثرگذاری شورای حوزه علمیه استان شاهد رشد شاخص های علمی در مازندران هستیم./950/پ202/ب1  

ارسال نظرات