۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۷۵۱۹۲
امام جمعه بخشایش:

مشکل‌ ما مستکبر بودن آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفاری آمریکا را یک دولت استکبارى عنوان کرد و گفت: آنچه نقطه‌ مقابل نظام اسلامی است، استکبار است و مسأله‌ ما با آمریکا، مسأله‌ استکبار آنها است.
حجت الاسلام غفاري خطيب جمعه بخشايش

حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: تجربه نشان داده است که اعتماد به یک کشور استکباری به ویژه آمریکا اشتباه است، از این رو باید با احتیاط و توجه کامل متوجه باشیم که هر نقض عهدی از آمریکا ممکن است.

 

وی ادامه داد: آمریکا قصد دارد جلوی پیشرفت ایران را در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بگیرد، در این راستا دانشمندان هسته‌ای ایران را به قتل رسانده است، با تحریم‌ها در واقع اقدامی تروریستی مرتکب شده و با تمام این‌ها آمریکا مدعی حقوق بشر است.

 

حجت الاسلام غفاری افزود: دشمن استکباری ملت ایران سعی دارد با ظاهری سازی خود را موجه و قابل اعتماد جلوه دهد، بنایراین باید مواظب بود در مقابل چهره ظاهرالصلاح آمریکا فریب نخورده و از منافع ملتی محافظت کنیم.

 

وی تصریح کرد: در جریان مذاکرات، آمریکا تمام تلاش خود را در راستای توقف فعالیت های هسته ای کرد و به هر نحوی در جریان مذاکرات به دنبال امتیازی گیری از طرف ایرانی بود که امیدواریم چنین اتفاقی رخ نداده باشد و نتیجه توافقات در راستای منافع ملی باشد.

 

امام جمعه بخشایش در خصوص تقابل با استکبار، ابراز داشت: آنچه نقطه‌ مقابل نظام اسلامی است، استکبار است، جهت‌گیری خصومت‌های نظام اسلامی، با نظام استکبار است؛ ما با استکبار مخالفیم و با آن مبارزه می کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: استکبار یک واژه‌ قرآنی است که در قرآن درباره‌ امثال فرعون و گروه‌های بدخواه و معارض حقّ و حقیقت به‌کار رفته است، استکبار در گذشته هم بوده است، تا امروز هم وجود دارد. ساختار و هویت استکبار در همه‌ دوره‌ها یکسان است.

 

حجت الاسلام غفاری آمریکا یک دولت استکبارى عنوان کرد و تصریح کرد: مسأله ما با آمریکا، مسأله‌ استکبار آمریکا است؛ آمریکا مستکبر، متکبّر، زورگو و زیاده‌طلب است که در جریان مذاکرات به صراحت خوی استکباری آن مشهود بود./854/ت302/ب4

ارسال نظرات