۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۷۴۸۴۶
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

مومنان باید از موقعیت‌ها و امکانات الهی بهترین بهره را ببرند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: مومنان باید از آمادگی بالایی برخوردار باشند و از موقعیت‌ها و امکانات الهی بهترین استفاده را ببرند.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین شب گذشته 23 تیرماه در مسجد کریم اهل بیت(ع) با بیان این‌که شب و روز مانند اسبی است که انسان بر پشت آن سوار شده است، گفت: این اسب انسان را می‌برد و حرکت می‌دهد اگرچه انسان متوقف باشد.

 

وی بیان کرد: شب و روز در انتظار انسان نمی‌ماند باید بهترین استفاده را از از این ایام برد، چراکه زمان منتظر ما نمی‌ماند.

 

این کارشناس دینی ابراز داشت: مومنان باید از آمادگی بالایی برخوردار باشند تا از موقعیت‌ها استفاده کنند و از امکانات الهی باید بهترین استفاده را کنیم یکی از این امکانات شب وروز است از این زمان باید استفاده کنیم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: خداوند زمان را برای ما برکت قرار داده البته بعضی از زمان ها ویژگی خاصی دارد همه زمان ها مثل هم نیست برای مثال ماه رجب یا رمضان به قدری پر محتوا و با ارزش است که در روز قیامت کسانی که از فضیلت این ماه ها برخوردار شدند را خرسند می یابیم.

 

حجت الاسلام عباسی ماه مبارک رمضان را آن قدر با ارزش شمرد که می‌تواند آدمی را بهشتی کند، ادامه داد: رمضان انسان را به بهشت می‌رساند و نزول قرآن در این ماه مظهر رحمت خدا است.

 

معاون تهذیب حوزه رمضان را ماه رحمت و رضوان دانست و ابراز داشت: ماه رمضان یکی از پرفضیلت ترین ماه‌های خداوند است خدا ماه رمضان را با برکت و بخشش خود کادو پیچ برای بندگان کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین بیان کرد: همه کارهای انسان اختیاری نیست بعضی ها می‌گویند خدا مارا مختار آفریده است ولی این بدان معنی نیست که آدمی در همه کارها مختار باشد ما در خوردن یا نخوردن..انجام دادن یا ندادن و.... اختیار داریم اما بعضی جا ها اختیار نداریم.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: در حرکت شب و روز، روییدن گیاهان، رشد بدن در اختیار ما نیست ماچه بخواهیم یا نه تمام این کارها انجام می شود و به اختیار انسان نیست یکی از این چیزهای غیر اختیاری مرگ است آدم نمی تواند تا هروقت خواست زنده بماند و زندگی کند یا بمیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زمان و اختیار افزود: در فضای غیر اختیاری می توان بهترین را اختیار کرد از لحاظ بندگی خدا و خدمت به بندگان خدا یا خوش رویی و محبت به دیگران.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه در پایان گفت: انسان مسافر است حرکت داده می شود و می‌رود پس باید بهترین استفاده را از این دنیا داشته باشیم از موقت می توان برای ابدیت استفاده کرد می توان از دنیای گذرا بهره برد تا بهشت را در دنیای ابدی آخرت برای خود خرید از طریق توشه اعمال صالح و عبادت بعضی ها با خدا معامله می کنند ممکن است سختی بکشند ولی از این دنیای کوتاه استفاده می کنند برای آخرت خود./838/پ202/ب4

ارسال نظرات