۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۲۸۴

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ اعزام بیش از یک هزار دانشجو در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم، یازدهمین شهید خوزستانی حریم اهل بیت به مدافعان حرم پیوست، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با حضور 240 استاد و برگزاری مراسم احیای شب ۲۷ رمضان در جوار شهدای اهواز عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، همایون شهریاری، فرمانده سازمان بسیج دانشجویی خوزستان، گفت: از فروردین سال جاری، 26 اردوی جهادی دانشجویی در قالب 8 قرارگاه با حضور یک‌هزار و 200 نفر برای کمک به مناطق محروم استان خوزستان اعزام شدند.

 

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان 2 گروه اردوی جهادی به روستاهای شهرستان ایذه، روستای اژگیل و سه روستای بخش سوسن این شهرستان در قالب انجام امور عمرانی و فرهنگی اعزام شده‌اند.

 

شهریاری با بیان این که از فروردین ماه سال 94 اردوهای جهادی در مناطق محروم گوناگون استان شامل خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، شادگان، شوشتر، باغملک و دیگر شهرستان‌های استان برگزار شده است، افزود: از ابتدای سال جاری اردوهای جهادی در روستای اوند شهرستان دهدز و روستاهای باغملک، یک مسجد و یک باب خانه و در یکی از روستاهای هفتکل یک واحد مدرسه ساخته‌اند.

 

فرمانده سازمان بسیج دانشجویی خوزستان ابراز داشت: اردوهای جهادی، طرح‌های بهداشتی را در سه روستای ماهشهر، شادگان و بخش شعبیه اجرا کرده‌اند.

 

یازدهمین شهید خوزستانی حریم اهل بیت به مدافعان حرم پیوست

براساس این گزارش، کریم غوابش، شهید بسیجی مدافع حریم اهل‌ بیت(ع) روز گذشته، 20 تیرماه در سوریه به شهادت رسید.

 

بنا براین گزارش، این شهید مدافع حرم پس از جنایات تروریست‌های تکفیری در سوریه و جسارت به حریم اهل‌ بیت(ع) عازم دمشق شد و بعد از ماه‌ها مبارزه با تکفیری‌ها به درجه رفیع شهادت نایل شد.

 

در ادامه گزارش 17 تیرماه سال 1392 نخستین شهید مدافع حریم اهل بیت(ع) استان خوزستان در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد. شهید کریم غوابش یازدهمین شهید مدافع حرم خوزستانی در مسیر دفاع از حریم اهل بیت(ع) است.

 

برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با حضور 240 استاد

حجت‌الاسلام عبدالباری جوانمردزاده، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان این دانشگاه اظهار کرد: این طرح به ‌مناسبت ماه مبارک رمضان و با حضور استادان این دانشگاه در ماه مبارک رمضان اجرا شد.

 

وی با اشاره به این که در دهه نخست ماه رمضان 60 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در این طرح حضور داشتند، بیان کرد: دهه دوم ماه رمضان با اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان چهار واحد دانشگاهی، آبادان، امیدیه، رامهرمز و سما خوزستان با حضور 90 استاد برگزار شد.

 

حجت الاسلام جوانمردزاده ادامه داد: همزمان با دهه سوم ماه رمضان 90 استاد از 6 واحد دانشگاهی شوشتر، اندیمشک، خرمشهر، سوسنگرد، بهبهان و اهواز در طرح ضیافت اندیشه حضور داشتند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان محور مورد آموزش در این طرح شامل 2 کارگاه با موضوعات مبانی اندیشه سیاسی اسلام 2 و تاریخ و تمدن اسلامی است، گفت: همراه با برگزاری این 2 کارگاه جلسات هم‌اندیشی با موضوعات گروه تکفیری داعش و علل پیدایش آن، خانواده متعادل و ویژگی‌های آن، سبک زندگی اسلامی، گفتمان‌سازی، رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامی، طب سنتی و توسعه آن تشکیل می‌شود.

 

وی ادامه داد: هر یک از کارگاه‌ها در 16 ساعت و در قالب 8 روز کاری تشکیل می‌شوند که ساعات صبح مربوط به برگزاری کارگاه‌های طرح ضیافت اندیشه و 90 دقیقه در بعدازظهر مربوط به برگزاری جلسات هم‌اندیشی است.

 

حجت الاسلام جوانمردزاده بیان کرد: منظور پرکردن اوقات فراغت خانواده‌های اساتید و فرزندان آن‌ها آموزه‌های  اخلاقی و قرآنی ارائه می‌شود.

 

مراسم احیاء شب 27 رمضان در جوار شهدای اهواز برگزار می‌شود

براساس این گزارش، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، هیأت فرزندان شاهد و ایثارگر استان خوزستان با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مراسم احیاء به میزبانی شهدا برگزار می‌کند.

 

در ادامه گزارش، این مراسم معنوی 22 تیرماه سال جاری همزمان با شب 27 رمضان در گلزار مطهر شهدا اهواز برگزار می‌شود. سخنرانی حجت‌الاسلام و السلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام‌جمعه موقت اهواز و مداحی صادق آهنگران و احمد خلف‌زاده از برنامههای این مراسم هستند.

 

بنا براین گزارش، احیای شب 27 رمضان از ساعت 23 تا 3 بامداد با حضور خانواده‌های شهدا و مرم شهیدپرور اهواز برگزار خواهد شد./9453/پ203/ب4

ارسال نظرات