۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۲۶۹۴۱۹
آیت‏الله سبحانی:

ایمان و عمل صالح سبب ایجاد محبت در دل مردم می‏شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت با بیان این‏که قرآن برای ایجاد محبت در دل مردم راه نشان داده است، گفت: خداوند در قرآن کریم می‏فرماید اگر می‏خواهید در دل مردم محبت داشته باشید باید ایمان خود را محکم و عمل صالح را نیز چاشنی آن قرار دهید.
پشت صحنه ضبط برنامه هاي تلويزيوني مراجع در ماه رمضان - آيت الله سبحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‏الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در ششمین برنامه چشمه معرفت که سه شنبه شب از شبکه دوم سیما پخش شد با اشاره به آثار ایمان از دیدگاه قرآن مجید، گفت: پدیده ایمان آثاری در قلوب ما دارد و نخستین اثر آن اخلاص در عمل و دومین اثر آن فداکاری در راه هدف است.


وی سومین اثر ایمان را محبوبیت در دل مردم دانست و ابراز داشت: هر انسانی علاقه مند است که مردم او را دوست بدارند و اگر کسی این مسأله را از خودش نفی کند خود را نشناخته است و حتی این مسأله مورد درخواست انبیای الهی نیز بوده است و دروایتی پیامبر اکرم(ص) میفرمایند خداوندا محبت مرا در دل مردم ایجاد کن.


حضرت آیت‏الله سبحانی در ادامه با بیان این‏که قرآن برای ایجاد این محبت در دل مردم راه نشان داده است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‏فرماید اگر می‏خواهید در دل مردم محبت داشته باشید باید ایمان خود را محکم و عمل صالح را نیز چاشنی آن قرار دهید.


این مرجع تقلید با تأکید بر این‏که کسانی که برای خداوند کار می‏کنند خداوند محبت آنها را در دل مردم ایجاد می‏کند، تصریح کرد: بین ایمان، عمل صالح و علاقه مردم رابطه‏ای است که این رابطه مانند رابطه آب خوردن است با تشنگی.


این مفسر قرآن کریم افزود: در میان بشر دو انسان مریدان و علاقه مندان بسیاری دارند که یکی از آنها پیامبر اکرم(ص) است و دیگری حضرت عیسی بن مریم(ع) و اگر همه عالم را غربال کنید کسی را مانند این دو شخصیت پیدا نمی‏کنید چرا که این دو نفر هم مومن بودند و هم به جامعه خدمت کردند.


وی با تأکید بر این که خدمات انبیا بشر را از منجلاب بدبختی نجات داد، ابراز داشت: برخی دانشمندان با علم و سوادی که دارند در مقابل گاو عاجز هستند و آن را می‏پرستند و در این میان می‏شود نعمت خلقت انبیا را مشاهده نمود که چطور مردم را از گمراهی نجات داده‏اند.


حضرت آیت‏الله سبحانی تصریح کرد: در کنار قبر نورانی امام رضا(ع) قبر بانویی است که مسجدی را ساخته و امروزه به اسم گوهرشاد که نام همان بانو است به خاطر عمل صالحی که این زن انجام داده زائران زیادی به زیارت قبر این بانوی مومنه می‏روند چرا که عمل صالح سبب ایجاد محبت در قلوب مردم می‏شود.


این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: یک مرد مسیحی کتابی در رابطه با امام علی(ع) نوشته به نام صوت العداله الانسانیه که دنیا را متحیر کرده است که در این کتاب می‏گوید من یک مسیحی هستم که راه مولای شیعیان را راه بسیار وسیعی دیده‏ام که از اول خلقت انسان کم نظیر است و همه این ها اثر ایمان و عمل صالح است./922/پ202/ج

ارسال نظرات