۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۲۶۸۹۳۴
در مشهد مقدس برگزار می‌شود؛

سلسله همایش های معنوی اسرار حج و آداب حضور

خبرگزاری رسا ـ سلسله همایش های معنوی اسرار حج و آداب حضور در محضر کعبه شریف با هدف پاسخ به سؤوالات شرعی حجاج توسط روحانیون کاروان ها، انتقال مفاهیم دینی و آشنایی با محصولات فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
سلسله همایش های معنوی اسرار حج و آداب حضور

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام احمری مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری خراسان رضوی گفت:طبق سنوات گذشته سلسله همایش های معنوی اسرار حج وآداب حضور در محضر کعبه شریف در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که این نشست معنوی در راستای آموزش حج ویژه زایران قبل از اعزام برگزار می شود به عنوان‌ها و سرفصل های دوره های آموزشی ویژه زایران اشاره کرد و افزود: زائران عزیز قبل از اعزام به حج تمتع به وسیله روحانی کاروان با مناسک، اسرار و آداب حج، مسایل عبادی مثل تصحیح قرائت نماز آموزش داده می شود که این جلسات تقویت کننده جلسات روحانیون کاروان‌ها است.

 

حجت‌الاسلام احمری در ادامه با بیان این که این سلسله همایش ها از سال 90 به مدت 4سال است که با عنایت نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی حجت‌الاسلام والمسملنی قاضی عسکر هر ساله در مشهد برگزار می شود، تصریح کرد: تعداد شرکت کنندگان در این همایش ها هرساله افزایش می‌یابد که نشان از استقبال بسیار خوب زائران است و امیدوریم در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

 

وی با بیان این که سلسله نشست های اسرار حج امسال از شب یازدهم ماه مبارک رمضان مصادف با رحلت حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری سلام الله علیها به مدت پنج شب از ساعت 21:30 در عرصه میدان شهدا برگزار می شود، تصریح کرد: سخنران امسال این برنامه ها حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی طهرانی انتخاب شده‌اند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی اظهار داشت: پیام این همایش «رمضان ماه درخواست حج مقبول از خداوند است، رمضان را قدر بدانیم» انتخاب شده است.

 

وی تصریح کرد: قرائت دعای افتتاح، سخنرانی و ذکر توسل به پیشگاه اهل بیت علیهم السلام برنامه های اصلی این مراسم و ، پاسخ به سؤوالات شرعی حجاج توسط روحانیون کاروان ها ، ایستگاه نقاشی برای کودکان با هدف انتقال مفاهیم دینی و آشنایی با محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری از جمله برنامه های جنبی این همایش خواهد بود.

 

گفتنی است، این همایش را بعثه مقام معظم رهبری با مشارکت مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی و شهرداری مشهد از نیمه دوم ماه مبارک رمضان در عرصه میدان شهدای مشهد مقدس و در جوار حرم حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا(علیه آلاف تحیت و الثنا) برگزار می‌کند.د102/ی/1330/

ارسال نظرات