۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۶۶۸۱۰
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

انتخابات اخیر ترکیه درس عبرتی برای دولت‌مردان کشورهای اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با تحلیل انتخابات اخیر ترکیه، گفت: اردوغان به دلیل همکاری با صهیونیست‌ها و موضع دوگانه در برابر گروه‌های تکفیری، نتوانست به خواسته‌ها و انتظارات مردم این کشور جامه عمل بپوشاند.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: امسال مسلمانان در شرایط خاصی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.

 

وی ادامه داد: این شرایط به گونه‌ای است که آتش خشونت و افراطی گری در گوشه و کنار جهان اسلام زبانه می‌کشد و تعصبات بیجا زمینه تحقّق نقشه دیرین دشمنان اسلام در تفرقه افکنی و ایجاد زمینه‌های نزاع مذهبی و طایفه‌ای را فراهم کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به بهره‌گیری معنوی از ماه مبارک رمضان، بیان کرد: رمضان ماه بهار قرآن است و همه باید با آگاهی از اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان از قرآن بهره ببریم، جوانان و نوجوانان خود را با قرائت قرآن مانوس کنیم و در جلسات قرآنی که در مساجد برپا می شود، شاهد حضور فعال آنها باشیم.

 

وی به روند پیشرفت سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: توسعه اقتصادی سیستان‌وبلوچستان به بخش صنعت بستگی دارد و باید با حرکت جهشی بتوانیم در این بخش روی پای خود بایستیم.

 

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: برای توسعه بیشتر استان باید از استعدادهای بالقوه و سرمایه‌های انسانی بهره کافی را برد رفع مشکلات اقتصادی مردم مورد توجه بیشتر مسؤولان قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل انتخابات اخیر ترکیه پرداخت و خاطرنشان کرد: انتخابات اخیر ترکیه به خوبی نشان دهنده حس قهرگرایی و اعتراض مردم نسبت به سیاست‌های فعلی این کشور بود چرا که حزب عدالت و توسعه بار دیگر مورد اقبال عموم واقع نشد و شکست خورد.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: این انتخابات می‌تواند درس عبرتی برای دولت مردان کشورهای اسلامی باشد مشاهده کردیم که مردم ترکیه یک "نه" بزرگ به اردوغان گفتند و حرکت آنها آگاهانه و هدفمند بود.

 

وی خاطرنشان کرد: ترکیه در سال‌های اخیر به محل عبور و مرور تکفیری‌ها و پادگان‌های ترکیه به محل عبور و مرور داعشی‌ها تبدیل شده بود این گونه عملکرد اردوغان جای شک و شبهه فراوانی در خصوص مبارزه ترکیه با گروه‌هایی همچون داعش داشت.

 

آیت الله سلیمانی یا اشاره به عملکرد ضعیف اردوغان در 12 سال گذشته، اظهار داشت: طبیعی است که چرا اردو‌غان نتوانست جایگاهی که 12 سال پیش برای خود ایجاد کرده بود را حفظ کند؛ زیرا او نتوانست به خواسته‌ها و انتظارات مردم این کشور جامه عمل بپوشاند.

 

وی اضافه کرد: اوج ضعف قدرت او این بود که وی با شعار اجرای عدالت اجتماعی و مبارزه با صهیونیست روی کار آمد اما همواره ناموفق بود در بسیاری از موارد عکس این شعار را عملی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یادآور شد: ترکیه باید برخی سیاست های خود درباره گروه های تروریستی را تعدیل و به آنان جامعیت پذیری دهد تا ذهنیت جامعه مسلمان نسبت به این کشور از سیاهی به سفیدی تبدیل شود./831/پ202/ب4

ارسال نظرات