۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۶۶۱۵۰

پاسخ شورای عالی انقلاب یمن به تهدید عربستان برای ادامه جنگ در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ شورای عالی انقلاب یمن در پاسخ به تهدیدات نظامی سخنگوی نظامی عربستان مبنی بر ادامه جنگ در ماه رمضان بیانیه صادر کرد.
کميته انقلاب يمن


به گزارش خبرگزاری رسا، در پی تهدید احمد العسیری، سخنگوی نیروهای نظامی عربستان سعودی مبنی بر ادامه حملات در ماه رمضان، شورای عالی انقلاب یمن در بیانیه‌ای پاسخ این تهدید را داد.


در این بیانیه آمده است: از کشوری  که 270 بار آتش بس پنج روزه را نقض می‌کند انتظاری جز این نیست که در ماه مبارک رمضان که مردم به در حال روزه و عبادت هستند نیز به تجاوز خود ادامه دهد.


شورای عالی انقلاب یمن در این بیانیه به مشقت‌هایی که مردم یمن خلال این تجاوز تحمل می‌کنند، اشاره کرد و افزود: اقدام عربستان در یمن مصداق بارز نسل کشی است که این کار را با کشتن مردم بی دفاع یمن و ویرانی زیرساخت‌های این کشور انجام می‌دهد.


در این بیانیه به سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر اشاره شده و آمده است: تمام دولت‌هایی که در قبال جنایات آل سعود لب فروبسته اند نسبت به فجایع انسانی در حال وقوع در این کشور مسوول هستند و در راس همه ارگان‌ها این سازمان ملل است که باید پاسخگوی سکوت خود در برابر کشتار مردم بی‌گناه یمن باشد.


این شورا در پایان خطاب به سردمداران سعودی می‌گوید که ملت یمن تا آخرین نفس در برابر تجاوز جنگنده‌های عربستانی مقاومت خواهد کرد و در ماه رمضان نیز مانند ماه‌های دیگر به جانفشانی در راستای حمایت از تمامیت ارضی کشور خواهند پرداخت./1321/ب902/د

ارسال نظرات