۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۲۶۵۱۲۰
راه امام/ آیت الله حیدری:

بدون نفی استکبار زمینه برای پذیرش حق فراهم نمی شود/ عزت و حکمت در تمامی مواضع رهبری مشاهده می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بدون نفی استکبار امکان ندارد که زمینه برای توحید و پذیرش حق آماده شود،گفت: هر نظامی که بر جهان بینی اسلام مبتنی باشد امکان ندارد که با کفر سازش کند و در مقابل ظلم کوتاه بیاید.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استکبار ستیزی و مبارزه با ظلم را از شاخصه های بارز مکتب امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: اندیشه و خط امام مبتنی بر جهان بینی اسلامی است.

 

بدون نفی استکبار زمینه برای توحید و پذیرش حق آماده نمی شود

وی افزود: جهان بینی اسلامی مبتنی بر توحید بوده و توحید دارای دو شاخصه ایجابی و سلبی است، شاخصه سلبی توحید که نفی غیر از خداوند متعال است تقدم بر توحید ایجابی دارد، مقتضای شاخصه سلبی نفی هرگونه استکبار ، کفر، شرک، نفاق، رذالت و شیطنت است.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که بدون نفی استکبار امکان ندارد که زمینه برای توحید و پذیرش حق آماده شود، اظهار داشت: هر نظامی که بر جهان بینی اسلام مبتنی باشد امکان ندارد که با کفر سازش کند و در مقابل ظلم کوتاه بیاید.


وی ادامه داد: مقتضای طبیعت جهان بینی اسلام استکبار ستیزی است، از این رهگذر است که امام امت از همان روز نخست حرکت خود را بر راستای اهداف جهان بینی اسلامی در مبازه با ظلم و ستم داخلی و استعمار خارجی گذاشتند، از امام راحل در هیچ برهه ای سازش در مقابل صهیونیسم بین الملل، آمریکا و استبداد داخلی مشاهده نشده است.

 

افرادی که استکبارستیزی را زیر سؤال می برند اسلام را تجزیه می کنند
آیت الله حیدری از کسانی که دم از خط امام می زنند اما استکبار ستیزی را زیر سؤال می برند، ابراز داشت: این افراد به برخی از خصوصیات امام اعتقاد دارند و برخی دیگر را قبول نمی کنند، این افراد نه تنها امام را تجزیه می کنند بلکه در حال تجزیه اسلام نیز هستند؛ این افراد جنبه استکبار ستیزی اسلام را قبول ندارند.


وی با اشاره به ملاک داوری درباره کسانی که ادعای پیروی از خط امام را دارند، عنوان کرد: محک برای شناخت این افراد خود خط امام است، کسانی که به صورت کامل اندیشه امام را در تمام جهات می پذیرند در خط امام قرار دارند اما در غیر این صورت فقط ادعای پیروی از این اندیشه را دارند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شیوه مدیریتی رهبر معظم انقلاب بعد از ارتحال امام خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در طول 26 سال گذشته بسیار حکیمانه، عزتمندانه، هوشیارانه و شجاعانه جامعه را اداره کردند.


وی اضافه کرد: در تک تک مواضع رهبر معظم انقلاب عزت و حکمت برای جامعه مشاهده می شود، ایشان همواره در برابر جریان های فاسد داخلی، استکبار جهانی و ارتجاع منطقه با هوشیاری کامل و شجاعانه برخورد کردند.


آیت الله حیدری با بیان این که دشمن از ترفندهای گوناگونی برای منزوی کردن روحانیت و ترویج اندیشه سکولاریسم استفاده می کند، گفت: دشمن تاکتیک های گوناگونی را برای رسیدن به اهداف خود به کار می برد که یکی از آن ها تحمیل کردن طرز تفکر سکولاریستی بر جامعه و روحانیت است.

 

دشمن درصدد است کاری کند که خود روحانیت بپذیرد که منزوی شود و در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور دخالت نکند
وی افزود: دشمن درصدد است کاری کند که خود روحانیت بپذیرد که منزوی شود و در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور دخالت نکند، کار دیگر دشمن ترویج این گونه تفکر در بین مردم جامعه است که در این صورت خود مردم سبب منزوی شدن روحانیت می شوند.


امام جمعه موقت اهواز با بیان این که دشمن با ایجاد شایعات گوناگون در صدد است رابطه محکم بین مردم و روحانیت را تضعیف کند، اظهار داشت: دشمن با این کار مردم را از حول روحانیت پراکنده می کند و این بی یاوری به انزوای روحانیت می انجامد.


وی ادامه داد: راه مقابله با این حرکت خزنده و خطرناک دشمنان، ترویج و معرفی اسلام ناب محمدی است، یکی از خصوصیات اسلام ناب محمدی این است که روحانیت همیشه باید در متن جامعه حضور داشته باشد و به نقش هدایتگری و روشنگری خود بپردازد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات