۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۶۴۰۷۱

تلاش نافرجام عربستان برای ترور یک عالم اهل سنت در یمن

خبرگزاری رسا ـ یک منبع آگاه اطلاعاتی در یمن اعلام کرد که عربستان بارها تلاش کرده یکی از علمای برجسته اهل سنت در یمن را ترور کند و با مقصر دانستن انصارالله در این کار به این جنبش مردمی آسیب بزند.
شيخ الزنداني از علماي اهل سنت يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از منابع امنیتی در یمن در پیامی اعلام کرد که دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی به شدت شیخ عبدالمجید الزندانی، یکی از علمای بزرگ اهل سنت را تحت نظر دارد.

 

در این پیام آمده است که شیخ الزندانی از شخصیت‌هایی است که در یمن از جایگاه بالایی برخوردار است و همین امر موجب شده است تا عربستان بارها بخواهد وی را ترور کرده و تقصیر را متوجه نیروهای انصارالله کند تا از این طریق به این جنبش مردمی آسیب بزند.

 

همچنین عربستان سعودی علاوه بر رسانه‌های تابع خود که مدام جنبش انصارالله را یک حرکت کودتا گر در یمن معرفی می‌کند، سعی دارد با بهره گیری از اقدامات تروریستی وجهه این جنبش را داخل یمن خدشه دار کند تا افکار عمومی علیه این جنبش شکل گیرد.

 

لازم به ذکر است که شیخ الزندانی ریاست دانشگاه "الایمان" را در یمن بر عهده دارد و پیش از این با عربستان روابط خوبی داشت؛ اما قریب به دو سال است که رابطه این عالم سنی با عربستان تیره و تار شده است./1321/ب901/ک 

ارسال نظرات