۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۶۴۰۵۹
امام جمعه بهشهر:

عزت و اقتدار امروز شیعه مدیون تلاش های امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با اشاره به این که امام راحل تفکر شیعه را در جهان زنده کرد و به همه مسلمانان جهان درس آزادی و آزادگی داد تا از زیر بار سلطه رها شوند، گفت: امروز بسیاری از کشورهای آزاده جهان با الگو گیری از نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ما به پیروزی های مختلف دست یافته اند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به در پیش بودن نیمه شعبان، با تأکید بر این‌که غفلت و کوتاهی در ترویج فرهنگ ناب مهدویت خطرناک و آسیب‌زا است، افزود: در حالی که استکبار جهانی امروز با در اختیار داشتن بهترین ابزار تکنولوژی می‌کوشد اعتقاد ما به مهدی موعود(عج) را خدشه‌دار و منحرف کند، ما باید بیش از پیش مراقب سیاست‌های استکباری آن‌ها باشیم. 

 

وی افزایش آگاهی‌های عموم مردم نسبت به مسأله ظهور منجی را مورد تاکید قرار داد و افزود: البته آگاهی‌های مردم نسبت به گذشته در ارتباط با مقوله مهدویت و ظهور منجی با اقدامات صورت گرفته افزایش بسیار زیادی یافته است.

 

حجت الاسلام جباری، آشنایی مناسب مردم با مسأله ظهور و مهدویت را زمینه ساز پویایی جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی‌های مردم نسبت به مسأله مهدویت باعث می‌شود تا خرافه‌گرایی در جامعه کاهش یافته و بی‌اثر شود.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان‌(عج) اظهار داشت: مبلغان دین ما اکنون در این شرایط حساس برای تبلیغ باید به اطلاعات و ابزار روز مجهز باشند تا بتوانند براساس خواسته‌های آحاد جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان که به آخرین یافته‌های دانش و تکنولوژی مجهز هستند، اطلاع‌رسانی دینی و فرهنگی انجام دهند و جامعه را از آسیب‌ها در امان نگه دارند.

 

وی با تأکید بر افزایش پژوهش در زمینه مهدویت خاطر‌نشان کرد: اکنون جامعه ما نیازمند نگاه دقیق و عمیق به مسأله مهدویت است و نباید نحله های انحرافی و عرفان های کاذب، مانع از درک واقعی مهدویت در جامعه شود.

 

حجت الاسلام جباری‌ با بیان این که ترویج اندیشه مهدویت جوانان را از انحرافات مصون می‌دارد و سبب تربیت نسل جوانی با روحیه ضداستکباری می‌شود، تصریح کرد: بنابر این باید با یک برنامه‌ریزی صحیح در راستای ترویج فرهنگ مهدویت گام های اساسی‌تری برداشته شود.

 

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، اندیشه امام خمینی(ره) راه‌ حل‌ مشکلات امروز جامعه اسلامی است تا با تکیه بر اسلام بر کفر و استکبار پیروز شوند.

 

وی ادامه داد: بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل راهی برای تجدید پیمان و بیعت مجدد با این امام بزرگوار، رهبری و شهدا است و امروز دوباره با ایشان تجدید میثاق می‌کنیم و می‌گوییم که به ولایت فقیه پایبند هستیم.

 

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امام راحل تفکر شیعه را در جهان زنده کرد و به همه مسلمانان جهان درس آزادی و آزادگی داد تا از زیر بار سلطه رها شوند، ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای آزاده جهان با الگو گیری از نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ما به پیروزی های مختلف دست یافته اند.

 

وی با بیان این که امام راحل از هیچ تهدیدی هراسی نداشت، یادآور شد: امام بزرگوار تنها در راه خدا گام برمی‌داشت به همین خاطر توانست انقلابی فراموش نشده را در تاریخ اسلام رقم بزند.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: امام راحل مرد بزرگی بود که در برابر شرق و غرب سر فرود نیاورد و در هشت سال دفاع مقدس نیز بسیج همه نیروها با رهبری این امام بزرگوار موجب اقتدار نظام شد.

 

 

حجت الاسلام جباری گفت:‌ امروز نظام ما به عنوان پایگاه اسلام خواهی در منطقه است و گام به گام در جهت رشد و بالندگی بیشتر گام بر می دارد و ما نیز باید بیش از گذشته در جهت انتقال آرمان های امام راحل به نسل جدید تلاش کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داست: کمبود فرصت های شغلی، یکی از جدی ترین و مهم ترین چالش مردم و بخصوص جوانان این شهر است که اجرا و تکمیل برخی طرح های نیمه تمام می تواند موجب برطرف شدن بخشی از این نگرانی ها شود.

 

حجت الاسلام جباری بیان کرد: نباید کاری کنیم که تعلل در فراهم کردن این اهداف سبب بروز اتفاقات ناخوشایند شده و به پشیمانی همه دست اندرکاران امور شهری منجر شود.

 

امام جمعه بهشهر در ادامه به فرارسیدن فصل تابستان و لزوم اجرای طرح عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت : اگر چه در اجرای این طرح نباید برخورد فیزیکی و مستقیم را در دستور کار قرار داد اما لازم است تدابیر هوشمندانه برای جلوگیری از افزایش بدپوششی در جامعه اندیشیده شود.

 

وی همچنین به کمبود امکانات در مصلی جمعه بهشهر اشاره کرد و گفت: فراهم نبودن برخی لوزام و تجهیزات، حضور طولانی مدت مومنین در نماز جمعه و دیگر برنامه های برگزار شده در این مکان را با دشواری همراه می کند که می توان از توان خیرین برای رفع این کمبودها استفاده کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات