۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۲۶۳۹۶۴
معاون تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

فضای مجازی فرصتی برای تبلیغ دین است/ مبلّغ دینی هنر پیشه نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که تبلیغ یک هنر ویژه است که شاید خیلی ها این هنر را ندارند، گفت: ارائه هنرمندانه دین همراه با مفاهیم بلند و عمیق آن از زبان مبلّغ بایستی به گونه ای باشد که این مفاهیم به صورت کاربردی در زندگی افراد مورد استفاده قرار گیرد.
فضاي مجازي

حجت الاسلام حسین نمازی فرد، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره نقش فضای مجازی در تبلیغ دین گفت: از آنجا که یک مبلغ دینی هنر پیشه نیست به همین دلیل بایستی هنر ارتباط موثر با مخاطب را داشته باشد و ارتباط تنگاتنگی را با مخاطبش برقرار کند تا بتواند زمینه مدیریت افکار عمومی را داشته باشد.

 

 
وی افزود: در واقع یک مبلغ دینی بایستی از استعداهای خاصی از جمله هنر بیان موثر برخوردار باشد و بتواند با گفتاری شیوا و در سطح مخاطب صحبت کردن در رفتار افراد تغییر ایجاد کند.
 
حجت الاسلام نمازی با بیان این که تبلیغ یک هنر ویژه است که شاید خیلی ها این هنر را ندارند، تصریح کرد: ارائه هنرمندانه دین همراه با مفاهیم بلند و عمیق آن از زبان ملبغ بایستی به گونه ای باشد که این مفاهیم به صورت کاربردی در زندگی افراد مورد استفاده قرار گیرد.
 
وی افزود: تغییر رفتار در سبک زندگی برنامه می خواهد و با وجود این دنیای ارتباطات و تبلیغات، هنرمندی خاصی را می طلبد که مبلغ می تواند جاذبه ای را به وجود آورد که پیام دین را به مخاطبش منقل کند و این همان هنذ مبلغ است.
نقش ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی در تبلیغ دین
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره نقش ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی در تبلیغ دین گفت: در حال حاضر در فضای مجازی هم دیگر سایت ها و وبلاگ ها پاسخگو نیستند و در اختیار هر فردی موبایل هایی وجود دارد که افراد از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر ارتباط های مستمر و تعاملی دارند.
 
وی افزود: یکی ازمهم ترین موضوعاتی که در این فضا دارای اهمیت است، محتوای دینی است که برای شبکه های اجتماعی تهیه شود و در اختیاراین گروه ها قرار گیرد و آنان بتوانند از این طریق تبلیغ دینی را داشته باشند.
 
 حجت الاسلام نمازی تاکید کرد: برای توانمندسازی در عرصه تبلیغ دین در فضای مجازی بایستی مبلغان توانمند شوند چرا که در حال حاضربیشترین استقبالی که در فضای مجازی است مربوط به شعر و تصویر و فیلم های کوتاه است و دیگر متن استقبال گذشته را ندارد.
 
وی افزود: فضای مجازی از سویی فرصتی برای تبلیغ دین است و هم تهدید نیز محسوب می شود چرا که دشمن از این فضا برای ضربه زدن به دین و رسیدن به اهداف خود بهره می برد اما می توان می توان در فضای مجازی دین را هم تبلیغ کرد چرا که افراد تشنه مفاهیم دینی در فضای مجازی هستند.
 
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه با توجه به آسیب شناسی فضای مجازی گفت: البته محتواهای فضای مجازی در حال حاضر سالم نیست و تلاش می شود که از سوی دستگاه های فرهنگی مرتبط محتواهای مناسب با مخاطب در فضای مجازی قرار بگیرد و در این شبکه های اجتماعی قرار بگیرد.
 
وی اظهار کرد: اما در عین حال باز هم ارتباط چهره به چهره بین مبلغ و مخاطب با وجود فضای فضای جایگاه خود را از دست نداده است و هنوز هم کسانی که غرق در فضای مجازی هستند به ارتباطات چهره به چهره اهمیت می دهند و مبلغ باید ارتباط موثر، دوستانه و صمیمی با مخاطبش به صورت چهره به چهره برقرار کند./934/ت302/ب5
ارسال نظرات