۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۶۳۷۲۶
قائم مقام وزیر کشور:

رفع آسیب های اخلاقی و اجتماعی نیازمند مشارکت بیشتر روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور با اشاره به ضرورت بهبود وضعیت اخلاقی و فرهنگی در جامعه اسلامی، گفت: در این زمینه لازم است مشارکت روحانیان و مبلغان دینی بیشتر شود.
ميرباقري- قائم مقام وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور و رییس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور عصر امروز در نشست علما و روحانیان خراسان شمالی  که با هدف بررسی راهکارهای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی در محل سالن پیام نور بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: برای موفقیت در امور لازم است سه مؤلفه اعتماد، رضایت و مشارکت دادن مردم در کارها مورد توجه مسؤولان و متولیان امر قرار گیرد.

 

وی با بیان این که مشارکت و رضایت مندی پایین مردم سبب سوءاستفاده دشمنان می شود، افزود: بر این اساس می بایست برای افزایش مشارکت مردمی در برنامه های مختلف اجتماعی و فرهنگی تلاش شود.

 

میرباقری در ادامه با اشاره به برخی از امور اجتماعی و فرهنگی در کشور، به وضعیت حجاب در جامعه ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: برخلاف تبلیغات و سیاه نمایی های انجام شده، بیشتر مردم کشور روحیه دینی داشته و بخش اعظمی از بانوان نیز حجاب برتر چادر را برای خود انتخاب کرده اند.

 

وی با بیان این که در زمینه های فرهنگی اجتماعی می بایست نظام برخی از اقدامات را به منظور جلب بیشتر اعتماد و رضایت و مشارکت مردم انجام دهد، تصریح کرد: گسترش فضائل دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی سبب ارتقای آستانه مقاومت مردم در برابر دشمنان شده و بر این اساس لازم است نظام در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشد.

 

میرباقری در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، افزود: در این زمینه از نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و می بایست روحانیان و مبلغان در این بخش با انجام رسالت خود، اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

 

وی با بیان این که گسترش سبک زندگی اسلامی در کشور به نفع جامعه اسلامی و آینده ایران خواهد بود، اضافه کرد: به همین دلیل می بایست تمامی متولیان و مسؤولان فرهنگی علی الخصوص مبلغان دینی و خانواده ها نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

 

به گفته میرباقری، مشکلات متعدد فرهنگی اجتماعی موجود در کشور یک شبه به وجود نیامده اند که انتظار داشته باشیم دولت آن ها را در طی مدت زمانی کوتاهی ریشه کن کند به همین دلیل این آسیب ها باید به صورت تدریجی با ابزارهای مختلف فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه از بین برود.

 

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، از روحانیان و مبلغان خواست تا با استفاده از این فرصت در جهت نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی و اخلاق در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

 

رییس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اعتراض برخی از روحانیان خراسان شمالی مبنی بر برگزاری کنسرت های موسیقی در استان، اظهار کرد: برگزاری کنسرت های موسیقی با اخذ مجوزهای قانونی صورت می گیرد و هنرمندان با رعایت چهارچوب های قانونی می توانند اقدام به برگزاری کنسرت کنند.

 

وی با بیان این که برگزاری کنسرت های موسیقی، موضوعی غیرقانونی نیست که نیروی انتظامی و دولت مانع از برگزاری آن ها شود، تصریح کرد: امکان دارد برخی از افراد و خانواده ها در این کنسرت ها شرکت نکنند اما این موضوع به معنای غیرقانونی بودن و لزوم برخورد با برگزاری چنین برنامه هایی نیست.

 

گفتنی است، در این همایش شماری از روحانیان و علمای خراسان شمالی سؤالات و مواردی را پیرامون عملکرد دولت تدبیر و امید مطرح کردند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات